Piller
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Hej. Hvis man tager en overdosis køresygepiller. Vil der så være en sandsynlighed for man døde. Eller går de bare hen at gøre sådan man besvimmer ? jeg vil kun havde at i svare på mit spørgsmål og i skal ikke komme med alt det der med at det ikke er en god ide osv

Svar:
Hej med dig..
Jeg ved godt du beder mig om, ikke at fortælle dig om at det ikke er en god ide osv.. men det kan jeg ikke. Jeg mener nemlig ikke at selvmord er løsningen, hverken for dig eller nogen andre mennesker. Og det er ligegyldigt hvad årsagen er.
Og jeg vil derfor både svare på dit spørgsmål, men også vise dig at der er andre muligheder.
Køresygepiller er som de fleste andre piller livsfarlige, hvis man tager en overdosis. Men det er også en ekstremt smertefuld måde at dø på, fordi ens indre organer langsom bliver nedbrudt og går i stykker. For eksempel er der unge mennesker der tager en overdosis af panodiler og finder ud af, at det både er smertefuldt og meget skadeligt.
Når mange heldigvis overlever og bagefter finder ud af at de faktisk gerne vil leve, og at de faktisk havde andre muligheder og derefter kan leve et godt liv, selvom de har noget med i bagagen, så kan de have gjort så meget skade på de indre organer, at det følger dem resten af livet.
Derfor er det alt for tidligt for dig at opgive...Du har en lang række muligheder som du skal prøve af først. Jeg ved godt at de ting du går rundt med inden har vokset sig så store og er gør så ondt inden i, at du nu føler at du er nået til den sidste udvej.
Men jeg ved også at rigtig mange mennesker går rundt og prøver at klare de ting der gør ondt alene. Måske kender du det. Og det er hamrende svært, fordi det der sker er at de vokser og vokser og til sidst er det bare en stor sort sky der hænger rundt om en. Og den sky dræber langsomt ens egen evne til at se muligheder og til sidst står der kun selvmordet tilbage. Og det er hamrende ærgeligt.
Fordi det er sådan at når tingene bliver svære kan man nemlig ikke klare tingene selv. Det kan du ikke og det kan jeg ikke. Det er der ingen mennesker der kan...Vi har brug for andre.
Jeg kender dig ikke og derfor kan det være svært for mig at hjælpe dig fremad mod den rigtige løsning for dig, men jeg kan fortælle dig at der er muligheder og lys for enden af tunnelen, lige meget hvor uoverskueligt du synes det er nu.
Derfor er det hamrende vigtigt at du kommer ind i chatten her i Cyberhus, fordi her kan du anonymt chatte med en voksen og langsomt og måske over flere gange, kan du øve dig i at snakke om tingene og den voksne rådgiver kan så hjælpe dig med at finde den rigtige hjælp som du har brug for.
Der er også en debattråd i "Når det gør ondt inderst inde" her, som jeg synes du skal læse. Mange piger og drenge som dig, som har prøvet og tænker meget på det, snakker om selvmord. Der er rigtig mange spændende holdninger omkring det. Der er også unge der gerne vil hjælpe dig, men lige meget hvad, så tror jeg du vil kunne finde inspiration og støtte i at der måske er andre veje at gå.
Dit liv er alt for vigtigt og du er alt for vigtigt her på jorden til bare at give op...Så kære du..Kæmp for livet og du vil få det tilbage..
Venlig hilsen
Erroll