Pigen jeg elsker
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
hejsa, Jeg har mødt denne pige som jeg er faldet for meget hurtigt men hun har en kæreste en hun er lidt ældre end mig og har også sagt til hende jeg er meget forelsket i hende osv.... Men hvad skal jeg gør hun er optaget vi har kendt hinanden i over 7 måneder nu, og hun har også sagt hun elsker mig. Men hun er optaget og jeg er pisse fucking meget for elsket i hende og det gør helt ondt at jeg. Ikke kan få hende og vi har snakket meget om det men det hjælper mig ikke rigtigt vidre... Jeg ved ikke hvordan jeg skal komme vidre i livet elsker kun hende og det kan ikke laves om på. Uden hende er alt bare helt tomt, håber i kan hjælpe mig fordi hun betyder en masse for mig. med venlig hilsen; En eller anden dreng på 13.

Svar:
Hej med dig..
Jeg kan godt høre på dig, at du er meget forelsket i den pige og at det gør ondt inden i, fordi du ikke kan få hende.
Jeg synes det er rigtig godt at du har fortalt hende at du elsker hende og det lyder til at hun også kan li dig. Men desværre er hun optaget og det lyder ikke til at hun vil gå fra sin kæreste.
Det kan være rigtig svært, når man ikke kan få den person man elsker og det er det du oplever lige nu. Sommetider kan det føles som om alt er ligegyldigt hvis man ikke får hende. Eller sommetider kan det være helt umuligt at forestille sig, at man kan blive kærester med en anden pigen nogensinde.
Du kan ikke bestemme over hvem pigen vil være kærester med og du bliver nød til at respektere hendes valg. Derfor vil jeg prøve, at give dig nogle muligheder til hvordan du kan komme videre i dit liv. Fordi selvom det er svært at være ulykkeligt forelsket, så kan du komme videre og du kan blive forelsket i en anden pige igen.
1. Prøv i en periode ikke at tage så meget kontakt til hende, fordi jo oftere du ser hende og snakker med hende, jo sværere er det at komme videre. Så bliver du hele tiden mindet om hvor dejlig hun er og hvor meget du elsker hende.
2. Prøv at lave rigtig meget sammen med dine kammerater. Nu bliver det forår og man kan lave rigtig meget uden for. Hvis du har det rigtig skægt med nogle venner, så går du ikke rundt og tænker på hende hele tiden.
3. Det er okay at være rigtig ked af det sommetider, men når du er det, så prøv at snakke med dine forældre om det eller nogle gode venner. Det hjælper nemlig at få snakket om det.
4. Det er snart sommer og måske er der nogle søde piger i din klasse eller andre steder. Prøv at kigge dig lidt omkring og lægge mærke til når der går en sød pige forbi. Det kan sommetider hjælpe at se, at der også er andre søde piger derude..
Hvis du ikke synes nogle af de her råd hjælper, så prøv at logge ind på chatten her i Cyberhus. Her kan du anonymt chatte med en voksen og måske kunne i finde nogle flere ideer.
Venlig hilsen
Erroll