overdosis i aften.
brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
jeg vil så gerne dø, dø for at få smerten til at holde op. jeg kan ikke mere det eneste jeg venter på er at dø. jeg gider ikke snakke med nogen om det. blodet fylder vær aften når alle andre sover og jeg ikke kan sove

Svar:
Hej med dig..
Det er jeg ked af at høre...Ingen mennesker har fortjent at se selvmordet som den eneste løsning i livet.
Kære du..der er mennesker der vil lytte, der er mennesker der vil hjælpe..Du er ikke alene om det her.
Livet kan byde på en masse ting som gør ondt og i perioder kan det være umuligt at se logikken i noget som helst. Hvis du går med det hele inden i og ikke gider at snakke med nogen om det, så vokser alt det der gør ondt. Til sidst er det bare en tung sort sky der hænger over dig og du kan slet ikke se nogle muligheder og løsninger på den smerte du oplever inden i.
Men der er muligheder og der er andre muligheder end selvmord. Du har en vej tilbage til livet og det kan blive lettere at være dig.
Lige nu er det vigtigt at du stoler på mig og stoler på at jeg ved at der er muligheder. Fordi jeg kan godt mærke på dig, at du ikke kan se det selv lige nu. Derfor er det vigtigt at du bruger de to muligheder jeg fortæller dig her, fordi lige nu handler det om at redde dit liv, og så kan løsningen på dine problemer komme senere, okay?
Du skal ringe til psykriatisk skadestue med det samme, fordi de kan hjælpe dig lige nu og passe på dig. Jeg ved ikke hvor du bor, så derfor giver jeg dig nummeret til skadestuen i Århus og hvis du bor et andet sted, så kan de stille dig om. Nummeret er: 7789 2000
Husk på at hvis der er nogle problemer med det, så kan du altid ringe 112, så kommer der nogen og hjælper dig.
Jeg ved godt at det hele vælter lige nu, men du må ikke give op. Os voksne i Cyberhus vil gerne hjælpe og det er der mange der vil. Det handler om at du rækker hånden ud og ikke giver op. Du har fortjent at leve.
Så snart du kan, så kig ind i chatten her i Cyberhus. Den har åben mandag til torsdag kl. 14-19 og her er der flere voksne som gerne vil lytte og hjælpe..
Venlig hilsen
Erroll