Overdosis af panodil

brevkassespørgsmål

Overdosis af panodil

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 7 år 1 måned siden

Hvad sker der hvis man indtager 60 panodiler (500 mg styk) som svarer til 6 gram? Er det dødeligt?

Svar:

Kære du

Det er umuligt at sige noget om hvad der er en dødelig dosis. Det afhænger af hvordan det enkelte menneskes lever er i stand til at udskille giftstoffer. Alt over den dosis der står skrevet på pakken er en overdosis og kan potentielt være dødelig.

I modsætning til hvad nogle tror, så resulterer en panodil overdosis ikke i at man falder i søvn og dør. Hvis man har taget en dødelig overdosis (som er umuligt at sige noget om hvad er) så sker skaden op til flere dage efter indtagelsen og er ekstrem smertefuld, da det er lever og nyrer der stopper med at fungere.

Hvis du spørger fordi du selv har selvmordstanker og overvejer at tage en overdosis, så søg hjælp.
Lige meget hvor uoverskueligt problemet eller smerten indeni føles lige nu, så kan det ændre sig. Det ved jeg.
Det kan lade sig gøre at finde en bedre løsning.

Livslinien er åben alle ugens dage kl. 11-03, og du kan kontakte dem gratis og anonymt på 70 201 201.

Gode tanker
Niels-Christian