Opgave
brevkassespørgsmål af
Anonym
22 år
Hej.. Jeg har meget svært ved en SSO-opgave på HF lige nu (Den skal afleveres fredag) Jeg laver den nu fordi jeg var syg i februar der den oprindelig skulle laves.. Hvordan kan man få hjælp til det? Det er jo vel egentlig snyd, men jeg vil ikke dumpe..

Svar:
Kære Opgaveskriver!
Det lyder til at du synes opgaven er rigtig svær, og jeg kan godt forstå du ikke har lyst til at dumpe! Og jeg synes at det er rigtig fint, at du selv kan se, at du har brug for noget hjælp til få den lavet.
Jeg synes du skal kontakte din lærer i det fag du skriver SSO-opgave i, og høre om i ikke kan lave en aftale, hvor du får noget vejledning i hvordan du skal gribe det hele an. Der er mange der har brug for at få hjælp til store opgaver, og jeg tror din lærer vil synes at det er fint du spørger om lidt hjælp. Hun/ han vil sikkert kunne hjælpe dig med hvilke bøger du skal låne, hvordan du skal bygge sådan en opgave op osv.
Du kan også tjekke Studienet.dk. Her kan du få inspiration, se eksempler på andres opgaver, se hvordan du bygger en opgave op osv. Det er ikke snyd at blive inspireret. Men vær opmærksom på at du selvfølgelig ikke skal skrive en opgave (eller dele af en opgave) af - da det vil være snyd.
Jeg håber at du får lavet din opgave. Hvis du har brug for flere råd, er du altid velkommen til at skrive til os igen.
Mange tanker fra Helle.