Ondt i maven over piger

brevkassespørgsmål

Ondt i maven over piger

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej. jeg har et problem med når jeg er sammen med piger, sådan ligge med dem osv. ikke sensuelt, men mere kæreste agtig. jeg begynder at få ondt i maven når jeg er sammen med dem, foreksempel hvis jeg sidder med armen om dem, eller hvis jeg holder i hånd med dem. jeg får meget ondt i maven, og det er som om min krop bare siger at det skal holde op, eller noget i den stil, min krop skubber på en måde dem væk. jeg kan ikke rigtig være sammen med en uden at det kommer, jeg får det bare mere og mere dårligt efter hvor længere tid der går, eg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, jeg har snakket med 2 om det, men der er ingen der ved hvad det er, jeg ved det heller ikke selv, jeg har prøvet at tænke alle mulige ting det kunne være grunden til det, men ingen af delene har det været, det har været sådan i nogle par år nu, men det har ikke rigtig påvirked mig da jeg var yngre for der var det ikke rigtig sådan en stor ting at have en kæreste, men jeg bliver ældre og er oppe i teenage årene, og så begynder livet jo at handle om det. Men som sagt jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre mere. Jeg er på en måde forelsket en pige, men når jeg tænker på alle de der kæreste ting så kommer det igen, jeg liver dårlig, får lidt opkast fornemmelse, men mest bare ret ondt i maven, jeg ryster lidt på benene, og lidt på hænderne, men ellers ikke rigtig noget, jeg bliver bare meget dårlg, og det ødelægger mig bare lidt, for jeg vi bare gerne kunne være som andre. Håber i kan hjælpe mig.

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå det irriterer dig og undrer dig, at du får det fysisk dårligt, når du er sammen med pigerne. Og hvor er det fedt, at du har prøvet at snakke med et par stykker om det. Nu må jeg prøve se om jeg kan hjælpe dig lidt.

Du har helt ret i at det med kærester begynder at fylde rigtig meget, når man er blevet teenager. Alle snakker om det og alle går rundt og vil gerne have en kæreste. Det vil du også gerne og du har faktisk også fundet en du rigtig godt kan lide og det lyder jo dejligt.

Jeg tror de opkastfornemmelser du oplever og at du ryster en smule på hånden er nervøsitet. Ja, det kan lide lidt mærkeligt, men det er fuldstændig normalt. Vi er alle sammen forskellige og vi reagerer forskelligt på at være tæt på en pige. Du kender sikkert nogle der bare virker iskolde og hygger sig med pigerne, charmer og har nemt ved at få kærester. Så er der andre der er meget generte og som måske venter lidt, eller har brug for at bliver venner med pigen først. Så er der andre der slet ikke gider eller er klar til det med piger.

Der er nogen der bliver hamrende nervøse og så er der rigtig mange der er nervøse, men ikke tør indrømme det.:)

Man bliver nervøs af forskellige årsager, men tit er det fordi det er nyt og man er usikker på hvad man lige skal sige og gøre. Man kan også blive nervøs fordi den her pige faktisk betyder rigtig meget for en og man vil gerne være sammen med hende og så bliver man nervøs for at gøre noget forkert.

Mit forslag til dig er, at acceptere at du er nervøs og usikker lige nu. Hvis du gerne vil prøve at komme tættere på hende pigen, så synes jeg du skal fortsætte den ærlige stil og sige til hende, at du er lidt nervøs, men at du rigtig gerne vil lære hende bedre at kende. hun er sikkert også lidt nervøs og det kunne hjælpe til at I slapper lidt mere af tror jeg.

Hvis du skal være sammen med hende, så kan det være en rigtig god ide at være sammen med hende et sted hvor du føler dig tryg eller lave noget med hende som du synes er sjovt. på den måde kan det måske hjælpe til at du slapper lidt mere af.

Udover det, så skal du vide at jo ældre du bliver, jo mere erfaring får du og jo nemmere bliver alt det med kærester og piger.

Jeg synes du er sej, fordi du tør være ærlig omkring det og jeg ved, at der er rigtig mange, både piger og drenge, der har det på nøjagtig samme måde som dig. Men hvis det fortsætter med at være rigtig svært og du føler du har brug for flere råd, så kig forbi chatten her i Cyberhus.dk

Jeg håber mit svar kunne hjælpe lidt..

Venlig hilsen

Erroll