omkring min far og mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
hej jeg er næsten lige flyttet ud til min mor jeg går og er rigtig ked af det for jeg skulle have været på sommerlejrer og camping men fordi jeg ikke ville hjem ville jeg bo ved min mor og må jeg så gerne men nu går jeg og er ked af det hvad skal jeg gøre jeg kan ikke holde ud at kigge på min facebook profil for der ser jeg billeder af ham næsten hele tiden også begynder jeg at græde jeg vil ik græde mere jeg vil være glad kom med råd til hvad jeg kan gøre

Svar:
Hej med dig..
Det lyder da også rigtig irriterende, at du ikke kan komme på camping eller sommerlejr, hvis du havde glædet dig til det. Og godt du skriver ind til os og jeg vil rigtig gerne prøve at hjælpe, men jeg er lidt i tvivl om hvad du oplever som problemet.
Du skriver, at du begynder at græde, når du ser ham på facebook. Jeg går ud fra at det er din far du mener, men er det fordi du savner ham eller fordi han har behandlet dig dårligt? Eller er det mere fordi han minder dig om de ting du skulle have gjor i din sommerferie?
Derfor er det svært at give dig et godt svar, men jeg har alligevel 2 råd til dig.
En sommerferie kan godt være lidt lang, hvis man ikke har nogle planer eller muligheder. Derfor synes jeg du skal tage en snak med din mor, om hvad hun har planer. Måske er der nogle ting som du kan begynde at glæde dig til og så bliver det hele måske lidt lettere. Hvis ikke hun har nogle planer, så kunne det være, at hun kunne hjælpe dig med at lave nogle planer. I mange kommuner er der tit forskellige muligheder og ting for unge. Måske kunne I finde noget sammen?
En anden ide er, at du kigger forbi chatten her i Cybehus. For det første kan du måske få chattet med en voksen om de ting du synes er svære og fortælle lidt mere præcist om det er noget med din far at gøre. Men for det andet, så tror jeg rådgiveren kunne hjælpe dig med at finde nogle ideer til din ferie. Måske kunne det faktisk være rart at få nogle ideer?
Selvom mit svar nok ikke var helt præcist, så håber jeg stadig du kan bruge det.
Venlig hilsen
Erroll