Når alt bliver for meget!
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
Hej, Jeg er en dreng på 18år som føler livet intet er værd. Jeg kunne godt tænke mig at få hjælp til at kontakte nogen som kunne hjælpe mig med de problemer jeg har i livet. Jeg kan ikke komme nærmere ind på hvad det handler om, Da det er meget voldsomt. Jeg vælger at ligge mit nummer her så folk kan skrive en sms med foreslag til hvad jeg kan gøre. (Jeg besvare ikke opkald) Jeg håber at høre fra jer. (telefonnummer slettet)

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt høre på dit brev at du ikke har det så godt, når du ikke føler at livet er noget værd, og jeg synes det er rigtig godt du søger noget hjælp, når du har det sådan.
Du skriver du gerne vil i kontakt med nogen, som kan hjælpe dig med de problemer du har – det vil vi meget gerne her på Cyberhus. Men vi kan desværre ikke sende sms'er til dig, og vi må heller ikke lægge dit telefonnummer ud på hjemmesiden, så andre unge kan sende sms'er til dig, da en vigtig ting ved Cyberhus er, at folk altid er 100% anonyme (Derfor har jeg også slettet dit nummer i dit brev).
Jeg ville rigtig gerne komme med forslag til hvad du kan gøre, men når jeg ikke ved hvad det drejer sig om, så kan jeg ikke give dig nogle konkrete råd. Jeg kan kun fortælle dig hvor vigtigt det er at du får talt med nogen om hvordan du har det, og hvorfor du har det sådan. Det kan være med dine forældre, en rigtig god ven eller en anden voksen (fx en lærer).
Vil du stadig gerne vil have nogle råd her på Cyberhus, vil vi meget gerne hjælpe - og jeg vil foreslå dig følgende;
Skriv lidt ned om hvad det handler om, og hvis du ønsker en voksens mening, så send det her til brevkassen igen eller kom på chatten og fortæl det en dag. Ønsker du derimod at høre andre unges mening, så opret en indlæg her på debatten (hvor du dog, som tidligere nævnt, ikke må lægge dit telefonnummer).
Har du lyst til at snakke i telefon med nogen om det, vil jeg anbefale dig at ringe til Ung på Linje. De har åbent hverdage: 19-22 og søndag: 19-22 og deres telefonnummer er 70 12 10 00. Ved Ung på Linje sidder der unge mennesker mellem 20 og 30, som gerne vil lytte og hjælpe.
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget, og at du har mod på at fortælle noget om hvorfor du føler livet ikke er noget værd mere til nogen, så du kan få noget hjælp og støtte.
Mange tanker fra Heidi