Ny stil(Punk)
brevkassespørgsmål af
Anonym
Heeej
Jeg vil helt vildt gerne havde ny stil..
Jeg vil gerne være punker.. men ikke på den der måde med store glosset sko.. men som med sort hår og gå i sort tøj, store svdebånd ovs. men jeg har bare et problem!
Lige nu har jeg den typiske pige stil man ikke mærker ..og jeg ved godt at man bare skal springe ud i det og ikke være bange for at vise hvem man er.. men.. jeg har sort hår men.. Jaah det er lidt sværet at forklare men jeg prøver:
Alle mine veninder er mærkedyr og kan ikke lide punker. I går købte jeg et lidt bredt armbånd med bitte små brikker.. jeg købte den i lyserød for jeg viste at min mor ikke ville lide det hvis det var i sort.
og rigitg nok sage hun áj *** det er godt at du ikke købte det i sort det ville havde været grimt!
Hvad skal jeg gør? jeg er ved at være meget i tvivl!

Svar:
Heeej med dig
Du er i tvivl - og det er forståeligt da det er svært at skifte stil helt alene.
Du har mod på at skifte stil og det lyder til, at du gør dig mange overvejelser. Det er spændende at prøve nye ting af og du ved godt, hvilken stil du ønsker.
For at ta´ hensyn til din usikkerhed om, hvad de
andre siger til dit skift, synes jeg, at du skal ta´ en snak med dine veninder om, at du gerne vil prøve en ny stil.
Det er også en god ide at tale med din mor om det, så hun kender til dine overvejelser om at prøve
noget nyt. Fortæl din mor om, hvor meget du tænkte på hende, da du købte armbåndet.
Tal med hende, om det hun sagde til dig, for hvis du ikke taler med hende om det, ved hun jo ikke, hvad det er, du gerne vil.
Jeg tror, at det ville være rigtig godt, hvis du får en dialog i gang med din mor og dine veninder, så de ved, hvad du går og tænker på. Det kunne
jo være, at de ville bakke dig op i at prøve noget nyt :-)
Hvis du har mulighed for det, vil jeg anbefale dig at komme i vores ChatRådgivning, hvor du fx. kan chatte med en rådgiver om din tvivl.
Kærlige hilsner fra Denise