noget jeg har tænkt meget over ?
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
altså hvordan kan det enlig være at det kun er når man kommer op i 12 års aldren at man begynder at se meget op til piger og drenge?
for da man var mindre syns jeg at drenge var underlige og kedelige. og nu er det kun drenge jeg interessere miig meget for.
self oz for mine veninder osv..
men hva er det der sker siden at man kun begynder og interessere sig for piger og drenge i 12 års alderen? hvorfor ikk da man var lille også?..

Svar:
Hej 13-årige,
Det er et meget godt spørgsmål...
Når man kommer i puperten og bliver teenager, sker der mange ting med kroppen og sindet. Det er en normal udvikling, som vi alle vil opleve, oplever eller har oplevet.
Med andre ord, så er det en ganske normal udvikling at du og dine jævnaldrene veninder begynder at interessere jer for drenge.
At have forbilleder i både drenge og piger er noget vi har, når vi ser nogle gode egenskaber i andre folk, som vi gerne vil tilegne os og lære af.
Vi finder nogle ting hos andre mennesker, som vi godt kan lide og ser derfor op til dem, og til de ting, som de gør. Det ligger hos os
mennesker at spejle os i andre mennesker, og vi lærer derfor hele tiden af hinanden. Det gør man både som barn og voksen.
Hvis du taler med nogle af dine veninder eller dine forældre om dine tanker, så vil du opleve, at de sikkert har det på samme måde og kender dine tanker.
Endelig vil jeg sige til dig, at der nu også findes mange piger som i hele deres barndom er venner med drenge, og ikke finder dem underlige og kedelige :-)
Håber du fik svar på dit spørgsmål....
Hilsner fra Line