Mor Sur
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Mit Spørgsmål:
Her Den anden dag var jeg sammen med mine to bedste venner og vi fik lidt for meget at drikke (Ca. 5 breezer vær) Men vi var sammen og havde det sjovt men da vi skulle hjem fandt vores forældre ud af det .
Jeg var jo fuld og fortalte min far at jeg tit har haft selvmords tanker og han ringede efter min mor som skulle komme,(De Er Skilt) og min mor begyndte at råbe og skrige af mig, ikke fordi jeg havde drukket men fordi jeg havde fortalt min far om selvmords tankerne. Hun flippede bare ud og hvis jeg bare snøftede så begyndte hun at råbe enu mere op, jeg fik jo så selvmordstanker da hun råbte af mig og jeg begyndte også at råbe af hende, jeg ved ikke hvad der gik galdt for mig for i mit 13 år lange liv har jeg ALDRIG ALDRIG nogen sinde råbt af hende men hun blev så mere sur og begyndte at råbe alle de dårlige ting ved mig og jeg blev mere og mere ked af det, jeg kan ikke forstå at min mor flippede ud over at jeg havde selvmordstanker for det er jo ikke noget jeg kan gøre for...
Håber du forstod hvad jeg skrev og kan hjælpe mig.... Kh Den lille fulde
P.s Hun syntes at det var helt fint at jeg drak men ikke at jeg havde selvmords tanker ...

Svar:
Hej lille fulde.
Det er rigtig godt at du rækker ud efter hjælp. At gå med selvmordstanker er alvorligt og meget hårdt. Det er flot, at du har åbnet op for dine forældre, og prøvet at fortælle hvad du går og tænker på.
Desværre er det sjældent det bedste tid at snakke om så alvorlige ting, når man er fuld. Du skriver at din mor reagerede ved at blive sur og råbe af dig. Det er selvfølgelig ikke en god måde at reagere på, for det gør det ikke nemmere for dig. Formentlig gjorde hun det fordi hun blev forskrækket, og er meget bekymret for dig.
Jeg tror, at det vil være godt hvis du prøver at snakke med dine forældre igen. Fortæl dem, at du har det svært, og du har brug for at få snakket om det. Hvis du har svært ved at snakke med dine forældre, kan du skrive et brev til dem, hvor du forklarer hvordan du har det, og hvad du føler der er svært.
Det er vigtigt at du får snakket det igennem med nogen. Hvis du ikke kan snakke med dine forældre, kan det måske være en anden i din familie, eller en voksen på din skole du er tryg ved. Du kan også logge på Chatrådgivningen, hvor du kan snakke om dine muligheder.
Det er vigtigt, at du finder ud af, hvad det er, som gør at du får disse tanker. Ved at snakke om det, kan det blive nemmere.
Du må ikke gå alene med de svære tanker. Du bliver nødt til at få snakket om det, så du kan få det bedre!
Jeg håber du finder en du kan snakke med, så du kan få det bedre.
Venlig hilsen
Denise