Mor? Selvmordstanker
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej
Det er en rigtig fed hjemmeside og har tit været på den men nu kommet mit problem: Her i tirsdags var min mor og jeg hos min halvsøster, vi skulle hen og rydde op i hendes hus (hun har lige arvet det og der roder helt vildt) nå men da vi kom der hen begyndte vi men hver gang jeg sagde noget til min mor hørte hun ikke hvad jeg sagde (eller så hørte hun det uden at svare) men der var også nogle gange hvor hun blev p!sse sur på min fordi hun skrev med sin næsten hemmelige kæreste (min mor og far blev skilt den 1 dec 07) men jeg må ikke sige noget til min far(kan godt forstå det han er stadig rigtig glad for hende og man kan mærke at han tit tænker/savner hende så vi vil jo ikke gøre ham ked af det) det var sådan hele den dagen og den næste dag der kom. Nu kommer grunden måske. det er ikke så lang tid siden jeg sagde til hende at jeg har Selvmordstanker rigtig tit! og lige siden har hun ignoreret mig, ka ikke helt forstå hvorfor.
Kh L

Svar:
Hej L
Det er dejligt at høre at du er glad for at bruge Cyberhus hjemmesiden. Og det er godt at du har valgt at skrive til brevkassen.
Du fortæller at dine forældre er blevet skilt for 1 ½ år siden. Det må have været hårdt for dig. Og det lyder lidt som om at du er fanget mellem din far og din mor, når du ikke må fortælle din far om din mors kæreste. Jeg tænker, at det må være hårdt for dig at skulle holde på en hemmelighed i forhold til din far.
Du nævner, at du ofte har selvmordstanker. Det lyder rigtig ubehageligt og det er rigtig flot at du har snakket med din mor om det. Det er vigtigt at du har prøver at sætte ord på, hvordan du har det – og det har du gjort i forhold til din mor. Det er rigtig godt gået!
Du fortæller dog, at din mor har ignoreret dig siden du har fortalt hende det. Og at hun let bliver sur på dig. Det må være hårdt for dig, når du ikke føler at din mor vil snakke med dig om det, som er svært for dig. Det er vigtigt at du får snakket om dine selvmordstanker, så du kan får hjælp til at finde ud af hvad der er årsagen til disse tanker.
Jeg vil anbefale dig at logge på Chatrådgivningen. Her kan du få en anonym snak med en rådgiver om, hvordan du har det. Og måske kan du sammen med rådgiveren finde ud af, hvordan du kan snakke med din mor eller din far om dine selvmordstanker. Det er vigtigt at du får snakket med nogen om dine tanker. Dem skal du ikke gå alene med!
De bedste hilsner
Marianne