Mor Er bare ligeglad!!!
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Hej
Her Den Anden dag fladt jeg på cykel og slog næse, hage, albue og min ene hånd helt til blods og den anden arm kan jeg næsten ikke bevæge, og da jeg ringede og spurte om hun ville hente mig ovre hos en veninde sagde hun nej EFTER jeg havde sagt at jeg havde slået mig helt vildt og ikke kunne cykle hjem, og da jeg så var kommet hjem sagde at jeg bare kunne cykle med cykel-hjelm og så ringede min storesøster og hun blev glad.
da det så blev aften sagde jeg at jeg var svimmel og havde Rigtig ondt i hovdet men hun sagde at det bare var normalt! nu er der vist gået 3 dage og jeg har stadig ondt i ondt i hovdet og bliver svimmel, min far og store søster siger at jeg skal til lægen men det syntes min mor ikke og så bliver det sådan! Det er træls for jeg vil gerne til lægen og se om der er noget galt.
nogen gange tror jeg ikke at hun ikke kan lide mig, hun virker altid optaget eller fraværende og jeg får lyst til at tage en kniv og skære mit hjerte ud og bare spyde det indtil jeg dør !
hvad skal jeg gøre ?
Håber du kan hjælpe mig,
Kh L

Svar:
Hej L
Det lyder som noget af et fald du tog på din cykel. Du har ret i, at det vil være godt at blive tjekket hos lægen, specielt når du har ondt i hovedet flere dage efter dit styrt.
Du fortæller, at din mor ikke vil have at du skal til læge, og at du nogle gang ikke tror at hun kan lide dig, fordi hun virker optaget eller fraværende. Det er rigtig godt, at du har skrevet til brevkassen, for jeg kan høre, at du er meget ked af det - faktisk så ked af det, at du nogle gange ønsker at du dør. Det fortæller mig, at du har det rigtig svært.
Det er vigtigt, at du får snakket med nogen om, hvordan du har det. Jeg ved ikke, om du har prøvet at snakke med din mor om det? Hvis du gerne vil snakke med din mor om det, men synes det er lidt svært, kan du måske skrive et brev til hende om hvordan du har det. Det kan nogle gange være nemmere at forklare de følelser man har i et brev. En anden mulighed kunne også være at vise hende det brev du har skrevet til brevkassen.
Hvis du ikke føler, at du kan snakke med din mor, kan du måske snakke med din far om det. En mulighed er måske også at få din søster til at hjælpe dig med at fortælle det til enten din far eller din mor. Det er vigtigt, at du får snakket om det. Du skal ikke gå alene og være så ked af det!
Jeg kan ikke fortælle dig, hvorfor din mor virker optaget og fraværende, når du forsøger at snakke med hende. Der kan være forskellige grunde til at mennesker virker fraværende. Det kan fx være at din mor har travlt på arbejde. Hvis man har travlt eller er stresset på arbejdet kan det gøre, at man derhjemme kommer til at virke optaget eller fraværende. Måske er din mor slet ikke klar over, at hun virker fraværende på dig og at hun faktisk gør dig ked af det. Ved at fortælle din mor om, hvordan du har det enten ved at skrive et brev, eller få din far til at hjælpe dig, får hun en mulighed for at forklare dig, hvorfor hun virker så fraværende.
Hvis du synes at det er for svært at skulle snakke med din mor eller din far om det. Eller du har andre spørgsmål, er du velkommen til at logge på Cyberhus Chatrådgivning, hvor du kan få en anonym snak med en rådgiver. Sammen kan I måske finde frem til, hvad du kan gøre, hvem du kan snakke med, og evt. hvad du kan sige. Chatten har åbent mandag – torsdag kl.15-19.
Mange hilsner
Marianne