mobning
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
jeg er blive mobbet lige sinden jeg start i skole og nu er jeg på min 6 skole og mine forældre er skilt og jeg fik en pige ven da jeg start vi blive mobbet meget med at vi var kærster og meget andet som og vi ikke var det og hun sov hjemme hos mig og hun lagde sig ved siden af mig kun i undertøj og jeg prøvet at får henden ned og det ente med at jeg niv lidt i hende bryster og nu har hun sagt til næsten alle i min klasse at jeg har prøvet at voldtage henden og det har jeg jo ikke og jeg har lyst til at løbe væk fordi alle det mobning jeg er blive udsat for siden jeg start i 0 klasse er kommet op i mit hovede igen og jeg løber snart væk fordi at jeg også har brug for at komme væk fra hverdagen og jeg går i 7 klasse og kan man klade det cihanke hvis nogen som er over 15år står og klader en abefjæs og abedreng på et bus stop sted og har sagt de skal stoppe med det gør de ikke og de har sagt det snart 10 gang

Svar:
Hej med dig..
Mobning er noget rigtig møj og det går ondt inden i når man bliver mobbet. Jeg kan godt forstå du synes det er svært, og at du lyst til bare at løbe væk og komme væk fra det hele.
Det er rigtig ærgeligt det der skete med din veninde og dig. Sommetider kan man komme til at misforstå hinanden og det lyder til at hun følte du ville gøre noget, som du slet ikke ville.
Lige nu er vælter det hele, fordi det lyder til at alle i klassen tror på hende pigen. Og det er slet ikke rart at stå der alene. Og jeg synes faktisk ikke du skal stå alene med det her nu, fordi det gør det bare endnu sværere.
Nu skal du høre..I stedet for at løbe væk, så synes jeg du skal fortælle din lærer hvad der er sket. Vær helt ærlig og fortæl det samme som du har fortalt mig. Fortæl også din lærer at du bare har lyst til at stikke af og at du ikke kan klare den mobing mere. Du kan faktisk prøve at vise din lærer det du har skrevet til mig og mit svar til dig.
For din første tror jeg din lærer kan hjælpe med få styr på det henne i klassen, men jeg tror også din lærer kan hjælpe med hvad der skal ske i fremtiden. Det er meget vigtigt at du får det hele fortalt, fordi så kan din lærer bedre hjælpe.
Hvis du bagefter har brug for at snakke med en anden voksen, så kig ind i vores chatrådgivning her. Den har åben mandag til torsdag og du kan være helt anonym. Jeg tror det kan være rart for dig at snakke om det her og måske kan du samme med den voksne finde flere muligheder som du kan gøre.
Kære du..jeg kan godt mærke det er hårdt nu og det er en rigtig svær situation. Men du skal også vide at det kan blive nemmere at være dig. Der er altid muligheder og en vej fremad, og du har spurgt om hjælp og det er super godt.
Venlig hilsen
Erroll