mobet hele skole livet
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
kære jer voksne, jeg er en pige på 13 år og jeg bliver mobbet fodi jeg er forbrænt og det er meget svært for mig at gå på skolen fordi alle kigger og kalder mig for krilkylling det er ikke sjovt at være her mere jeg har det dårligt og når jeg siger det til min far siger han bare jeg ikkke skal høre på dem men jeg bliver bare så ked af det når folk siger sådan noget, og når folk kigger på mig hele tiden jeg tør ikke gå i bade tøj om sommeren mere jeg har det så skidt med at vise mig uden så meget tøj på hvad skal jeg gøre det er så svært at komme i skole når man bliver mobbet og når vi har frikvarter sidder jeg på wcet hele tiden fordi jeg ikke kan holde det ud mere, der er en pige på min skole der vil banke mig og jeg er så bange for hende jeg tør ikke gå rundt på skolen mere hjælp miig :( jeg vil ikke bankes hvad kan jeg gøre ?

Svar:
Hej med dig
Jeg kan godt forstå at du gerne vil have hjælp, fordi det er overhovedet ikke rart at blive kaldt øgenavne og hvis at alle kigger på dig. Jeg kan også godt forstå at du er bange for hende pigen, hvis hun siger at hun vil banke dig.
Når der er noget som du er ked af eller som gør dig bange, så er det meget vigtigt at du griber fat i nogle af de voksne der er omkring dig og som du har det godt med. På den måde kan du få snakket om det og det kan være rart, men du kan også lave aftaler med sådan en voksen og måske kan den voksne støtte dig og hjælpe med at få snakket med de elever som generer dig.
Nu kender jeg dig ikke så godt, og derfor synes jeg først du skal prøve at tage fat i dine forældre og din lærer. Forklar dem det du har skrevet til mig og måske kan du vise dem det du har skrevet og mit svar. På den måde kan det være nemmere at snakke om det bagefter.
Hvis du synes det er svært, eller at det ikke virker så godt, så prøv en dag at logge på chatten her i Cyberhus. Her kan du chatte med en voksen mandag til torsdag kl. 14-19 og så kan i sammen finde nogle andre voksne som kan hjælpe dig.
Det er virkelig stærkt at du beder om hjælp, når det er svært og du skal vide at det kan blive nemmere for dig. Så bliv ved med at spørge om hjælp.
Venlig hilsen
Erroll