mobbet(tror jeg)

brevkassespørgsmål

mobbet(tror jeg)

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej cyperhus. Jeg er en dreng på 12 år, der vist nok bliver mobbet. Jeg ligner lidt en pige, fordi jeg har langt hår, og er spinkel og kun leger med piger og fordi jeg går til dans. Jeg går i sjette klasse. Mine venner respekterer mig som jeg er, men det er ikke alle der gør det. Jeg bliver tit kaldt bøsse og pige henne i min klub. Til at starte med var jeg ligeglad, men nu begynder det at gå mig på. Også hvis jeg skriver noget på facebook.. f.eks: "Vil i ikke være søde at skrive jeres skype?:-)". så skriver de i kommenterene: næhh.. egentlig ikke..". jeg ved godt det ikke er noget specialt(staves), men det gør stadig ondt indeni:( Jag har ikke fortalt mine forældre om, det endnu fordi jeg ikke syntes det var noget specialt. Men nogen gange får jeg bare lyst til at græde højt, og sige det hele til min mor. Der er tit nogen der spørger, selvom de godt kender mig: "er du egentlig hamogfrutit?" eller "er du til drenge eller piger?". jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre..:( PLEASE svar!

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå det gør dig ked af det når de skriver sådan til dig på facebook og du får dumme kommentar. Det er aldrig rart at føle sig mobbet.

Jeg forstiller mig, at det nok mest er dem, der ikke kender dig særlig godt, der stiller dumme spørgsmål. Dem som ikke kender dig så godt ved garanteret heller ikke, at du bliver ked af det, når de spørger om de ting de gør.

Jeg tænker at en af de ting du kan prøve at gøre er, at sige fra når de spørger om den slags ting. Du kan prøve at sige, at du faktisk ikke synes det er særlig fedt at få de spørgsmål. Du kan også fortælle at du har det lange hår fordi du faktisk synes det er fedt og det ikke har noget som helst at gøre med, at du er til piger. Hvis de ved at du gør det fordi du synes det fedt, så kan det være at de bedre kan respektere dig.

Hvis du kan mærke at det gør rigtig ondt inden, så synes jeg faktisk du skal prøve at fortælle det til din mor. Det kan være hårdt at gå at være ked af det, uden at få snakket med nogen om det. Så hvis du har mod på det, så synes jeg helt sikkert du skal prøve at få snakket med din mor. Jeg er sikker på, at hun vil forstå dig, hvis du er ked af det.

Du skriver at du har nogle venner der respekterer dig. Det synes jeg er rigtig godt. Så selvom der er nogle der siger dumme kommentar, så har du heldigvis nogle venner som respekterer dig som den du er. Måske kan det hjælpe, hvis du prøve at være lidt ligeglade med de andre som siger noget til dig. Men jeg kan også sagtens forstå at det gør dig ked af det, når nogen stiller sådanne spørgsmål.

Jeg håber du har mod på at få snakket med din forældre om det, så du ikke skal gå med alle dine tanker alene og være ked af det.

Mange hilsner Sine