mit hjerte er knust
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
her forleden kom jeg hjem og vidste ikke hvad min far ville sige .... vi sat os ned og han sagde at min onkel( han kommer fra isral ) var blevet sykisk syg og han havde fået at hvide han skulde rejse hjem ! men han tvang min moster til at lade ham tage børnene med !!! samme aften kom de og sagde forvel :( hjælp!

Svar:
Hej med dig.
Det lyder som om, du virkelig har oplevet noget, som har gjort dig meget ked af det, og som er kommet som et chok for dig. Jeg kan godt sætte mig ind i, at det må have været helt utrolig hårdt pludselig at blive revet væk fra sin onkel og sine fætre/kusiner.
Jeg kommer til at tænke på, om du har snakket med din far om det, der er sket. Jeg ved ikke, om du har fået en forklaring på, hvorfor det hele skete, hvorfor han tog børnene med, hvad han egentlig fejler osv. Jeg tænker, det vil være lettere for dig at forstå og forholde dig til det hele, hvis du får svar på sådan nogle ting. Når noget sker så pludseligt, efterlades man nemlig nemt med en masse spørgsmål, som man ønsker svar på. Hvis du har mod på det, synes jeg, du skal snakke med din far om disse ting. Han vil sikkert også kunne hjælpe dig ved at tale med dig om, at du er blevet ked af det, der er sket.
Hvis du ikke synes, din far er god at snakke med, kan du også prøve at tale med en lærer, et andet familiemedlem eller en anden, du stoler på om tingene. Det lyder som om, der er nogle ting, der er behov for at blive talt om, så det synes jeg, det er vigtigt, at du gør. Du kan også logge på chatten her i Cyberhus og få råd og vejledning til, hvordan du kommer videre fra det svære, du har været udsat for.
Jeg håber, du kan bruge mit svar.
Kh. Matilde