mit handicap
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hey Cyberhus:) i det sidste par måneder har jeg haft svært ved og forstå at jeg er handicappede og jeg er ked af sidder i kørestol og jeg ikke kan være lisom mine venner hvad gør jeg??

Svar:
Kære pige på 17 år.
Tak for din mail, hvor du fortæller om dine tanker og problemer med at sidde i kørestol og ikke kunne deltage i de samme ting som andre unge.
Det er svært at finde på gode trøsteord til dig bl.a. fordi jeg ikke ved om du sidder i kørestol kort tid? eller om det er et vilkår du skal leve med? Under alle omstændigheder er det en svær situation ikke at have sin førlighed og kunne bevæge sig ubesværet rundt og deltage i livet omkring een.
Men der er hjælp at hente. Jeg håber, at du først og fremmest har hjælp og søttte i din familie og hos dine venner. Desuden har de fleste kommuner tilbud om hjælpemidler og ordninger med hjælpere der kan ansættes til at hjælpe med praktiske ting.
Personligt kender jeg flere der har et handicap og som har et godt liv,- men jeg forstår godt at det er svært at acceptere et handicap og altid være glad. Det er helt iorden at være ked af det og modløs indimellem.
Det er rigtig flot, at du har valgt at skrive til Cyberhus om dine tanker, for det er godt at få snakket om det, når der er noget du er ked af!
Jeg tror, at det er vigtigt for dig, at du finder en, som du kan snakke med, når du har det svært, for man vil opleve op- og nedture flere gange i livet. Måske kan du snakke med en god veninde, dine forældre eller måske en anden handicappet, som har oplevet det at være ung og sidde i kørestol.
Du er også altid velkommen til at logge på vores Chatrådgivning, hvor du kan chatte med en rådgiver om de ting, som er svære for dig lige nu. Chatten er åben hver mandag-torsdag kl. 15 -19. Du kan læse mere om chatten ved at klikker her.
Mange gode ønsker for din fremtid fra Anne-Marie