mistede min bedste ven, jeg var tæt på selvmord

brevkassespørgsmål

mistede min bedste ven, jeg var tæt på selvmord

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 16 år 4 uger siden

mistede min bedste ven, jeg var tæt på selvmord. Jeg havde en bedste ven og han kunne ikk finde ud af hvor han ville stå elelr gå
fra mig og min veninde og jeg har prøvet at miste min bedste ven men har aldrig følt det samme for andre som jeg føler for ham her /: og han valgte pludselsig bare min veninde. og jeg var så knust det var det værst der kunne ske og har virkelig brug for at snakke emd en om dte. for han sorgede mig så meget at jeg var
så tæt på at begå selvmord berrund af der blev blandet så meget ind i det.

Svar:

Hej

Det er hårdt når man føler man mister en ven, især hvis det er ens bedste ven.

Du kan måske føle det som et svigt, fordi han er gået til din veninde, og ikke forstår, hvad det er, der sker.

Det er rigtig godt at du gerne vil snakke med en om det, og at skrive her til mig kan være det første skridt.

Det vil være godt, hvis du kan fortælle din ven at han har såret dig.
Det er jo slet ikke sikkert, han ved hvor stærke følelser du har omkring det og at han ved hvor ked af det han har gjort dig.

Hvis det er svært at snakke om, kan du eventuelt starte med at skrive et brev til ham.
Når du har gjort det, kan du vælge, om du er klar til at snakke med ham, eller om du i første omgang vil have ham til at læse brevet.

Der vil komme mange mennesker ind og ud af ens liv gennem tiden.
Nogle vil man opleve at miste og det er rigtig svært når det er nogen man holder rigtig meget af.

Hvis man føler sig svigtet, er det en stor hjælp, at fortælle personen der har gjort det, at man er blevet såret.
På den måde kan man få løsnet op
for sine følelser og dermed komme videre.

Du vil opleve, at der kommer mange andre nye, spændende og dejlige mennesker ind i dit liv og jeg håber ikke længere, du tænker på selvmord.

Hvis du fortsætter med at ha´ selvmordstanker, skal du tale med en voksen om dine tanker, da du ikke må gå alene med dem.

Det er vigtigt at be´ om hjælp !

Jeg ønsker dig alt det bedste.
Denise