misbrugt
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
da jeg var ca 4 skulle jeg passes af en mand der hedder C, da mine forældre var taget afsted tog han mig med ind på mit værelse hvor han tog på mig, og tvang mig til, at tage hans tissemand ind i min mund jeg sagde det først til mine forældre her da jeg var 13 har været så bange for, at sige det til dem.
men jeg har virkelig brug for at få det snakket igennem, for nu hvor jeg har den alder jeg har tænker jeg mere over det. min ridelære har tilbudt mig at vi kan snakke sammen i ferien om det, det vil jeg jo helt vildt gerne, men det er virkelig svært, og har bare et stort problem hun ved kun at han har taget på mig, hun ved ikk det andet for det har jeg bare ikke turde sige til hende, men hvordan skal jeg få det sagt til hende, det er virkelig svært???
håber i forstår mig
knuss

Svar:
Hej...
Det lyder som en meget ubehagelig oplevelse du har haft med den mand. Og det er meget forkert, det han gjorde imod dig.
Jeg synes det er rigtig flot, at du har fortalt det til dine forældre. Og at du nu også har fundet én, som du kan snakke det igennem med.
Det er vigtigt, at man får snakket om de tanker og følelser man har.
Du skriver, at du ikke ved hvordan du skal fortælle din ridelærer det, da det er svært for dig at snakke om. Der findes ikke en bestemt måde hvorpå man kan snakke om sådan nogle ting.
Du siger, at hun godt ved at han har taget på dig. Mit forslag er, at I starter med at snakke om det. Så kan du se hvordan samtalen udvikler sig - og om du måske kan sige til hende - "der er noget mere".
Måske kan I komme til at snakke om det på den måde.
Hvis du skal snakke med din ridelærer mere end én gang, kan det være at du først kan fortælle hende det i den næste samtale I har. Det er okay. Det vigtige er at du har fundet en, som du kan tale med. Det er rigitg flot!
Du er velkommen til at logge på Cyberhus Chatrådgivning, hvis du er nervøs for samtalen. Her kan du snakke med en rådgiver om, hvordan du skal få det sagt til din ridelærer.
Kærlig hilsen
Denise