misbrug
brevkassespørgsmål af
Anonym
Jeg har et misbrug af stoffer og mine forældre er ligeglade med det.. min far drikker og tager stoffer og for det meste slår han på mig og mor.
Min far har været i fængsel mange gange og jeg har det meget dårligt i skolen fordi der mobber de mig meget voldsomt alle er ligeglade med det
plzz kan i hjælpe mig til hvad jeg skal gøre ?

Svar:
Hej med dig.
Det er rigtig godt, at du har valgt at skrive til brevkassen, for jeg kan høre at du virkelige har brug for hjælp.
Det er vigtigt, at du får hjælp både til at komme ud af dit stofmisbrug og til at få det bedre i skolen og derhjemme. Det må være rigtig svært at være dig lige nu!
Du har brug for at snakke med en voksen om de ting, som sker i dit liv. En voksen som kan hjælpe dig med at få det bedre. Jeg synes du skal logge på chatrådgivningen, hvor du kan chatte med en rådgiver. Sammen kan I prøve at finde frem til en voksen som du kan snakke med.
Chatrådgivningen er åben mandag -torsdag kl. 15 -19.
Det er rigtig flot at du søger hjælp, for det har du brug for.
De bedste tanker
Marianne