Mine følelser for ham
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hejsa... Jeg har et lille problem... Der er en dreng (kalder ham J), som jeg er faldet pladsk for... I ungdomsklub(onsdag) sad vi sammen. Mig ved ham, imens alle var som de plejede. Gik rundt og snakkede osv. Han prøvede min ring, og satte den tilbage på min finger igen. Derefter flettede vi lidt fingre. (Torsdag) Kørte vi i bus sammen... Der var ikke mange vi kendte med. Kun en af vores fælles venner (D). Vi starter med en krammer, som vi plejer. Vi sidder og snakker, og har det super hyggeligt. Da vi har kørt et stykke, begynder han at nusse mig diskret på låret. Jeg smiler bare til ham, og snakker videre. Så ser han på mine fingre, og mener at vi skal lige måle fingre. Vi griner lidt af hvor lange hans er i forhold til mine, og lige da jeg skal til at fjerne mine hånd, så flytter han sine fingre ned, og fletter dem med mine. Jeg smiler, og vi fortsætter. Vi ligger vores flettede hænder imellem os, og han fortsætter med at nusse mig lidt på låret. Et kort stykke tid før vi alle tre, (D, J og mig) skal af. Jeg tager min hånd op foran hans ansigt, for at forklare noget, hvor han så kysser den... Ikke bare sådan "kys", men en lille smule lidenskabligt. Vi står af, og kommer ud af bussen. Vi står ved siden af hinanden, og holder lidt om hinanden. J snakker i mobil. Da han ligger på, fjerner han sin arm, og jeg gør det samme. Han fletter vores fingre, og tager min arm om på ryggen af mig, så han står bag mig. Han kysser mig i håret, og i kanten til panden. Jeg skal gå, så vi giver en krammer, og jeg går... Senere snakker vi i mobil sammen. Første gang i 48 min., og anden gang samme aften i 38 min. Senere skriver vi sammen... Her er et udkast af hvad vi skrev om(sms-samtalen er slettet for at beskytte privatlivet)
Ud fra det jeg har skrevet her, så hvis man skimme læser det, så er det jo bare perfekt... 2 der kan lide hinanden. Det skal da bare blive kærester. Så er det problem ude af verden, men! Hvis man læser det grundigt, så står der at han har en kæreste... Det ved jeg godt at han har... Hun hedder S. Han får mange sms'er fra hende, og hun spammer hans facebook totalt... Han gider ikke rigtigt at svare hende nogle gange. Jeg fatter det simpelthen ikke. Når jeg læser S's statusser, så tænker jeg, at hun er smaskforelsket... Det er jeg jo egentlig også. Problemet er at han skal sgu da ikke have noget med mig, hvis han har noget med S. Jeg kender hende ikke. Jeg er for første gang rigtig forelsket, og hvis jeg ser nogen kysse, eller "kærste" så snurrer det i maven, og hvis jeg er sammen med ham (Som f.eks. i bussen(hvor jeg blev forelsket i ham)) så snurrer det også i maven. Nogle gange i timerne, så kan jeg overhovedet ikke koncentrere mig... Han er bare så fantstisk dejlig, sød, og nuttet... Men han er 2 år og 4 måneder ældre end mig... Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre... Undskyld den lange smøre, men vi gerne forklare det ordenligt... Håber at i har lyst/tid til at svare :)

Svar:
Hej med dig
Jeg kan nemt læse på dit brev, at du er rigtig forelsket lige nu i J. Det er en helt fantastisk følelse, og især når det lyder til at han også er ret vild med dig... men jeg kan også godt forstå at det må være svært at vide at han har en anden kæreste.
Du har helt ret i, at han ikke skal have noget med dig at gøre, så længe han er kærester med hende S. Selvom du ikke kender hende, så tænker jeg at du også tvivler lidt fordi du faktisk føler med hende.. Jeg synes det er flot at du tænker så meget over det, og jeg synes at både du og S fortjener en kæreste, som er ærlig og god ved jer.
Spørgsmålet er vel egentlig hvad han føler for S, hvad han føler for dig og hvem han egentlig har flest følelser for?
Jeg synes du skal snakke med ham, og høre ham om han egentlig er glad for at være kærester med S. For når han flirter så meget med dig, så kunne det godt lyde til, at han måske ikke er så vild med S mere.. Men vil han stadig gerne blive ved med at være kærester med hende, så synes jeg du skal begynde at kigge efter en anden - selvom jeg godt ved det tager lidt tid at glemme en, man er blevet så glad for.. Men du fortjener at have en kæreste som kun er din, og som ikke har to piger på en gang.
Hvis han derimod lyder til at han faktisk vil slå op med hende, fordi han ikke så vild med hende mere, så synes jeg du skal fortælle ham, at du er blevet lidt glad for ham..
Jeg håber du snart finder ud af om han vil være sammen med dig eller med S – hvis det ikke bliver dig, så er jeg sikker på at du vil møde en ny sød fyr på et tidspunkt, som du vil blive forelsket i og som kun vil være din.. En som fortjener din kærlighed.
De bedste hilsner fra Heidi