Mine eneste venner.

brevkassespørgsmål

Mine eneste venner.

brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år

Hej Cyberhus. Håber I kan hjælpe mig. Jeg har to venner, som er blevet uvenner. Rigtig meget og de er rigtig sure på hinanden, gider ikke snakke sammen, bagtaler hinanden osv.. Vi kan kun mødes på nettet, og mødes kun få gange om året så det er svært at mødes. Men de vil ikke se hinanden, og de er mine eneste venner. Men for mig, har jeg det som om, jeg ikke gider være venner med dem begge uden de også er venner. Derfor er jeg rigtig ked af det. Hvad kan jeg gøre?

Svar:

Kære dreng på elleve år.

Jeg kan godt forstå du er ked af det, fordi det er helt sikkert ikke rart når ens venner lige pludselig bliver uvenner.

jeg har tænkt meget over, hvad jeg kan foreslå dig at gøre. Du kan normalt ikke gøre så meget ved hvad andre mennesker tænker og føler - men da du er venner med dem begge og kender dem, så har du måske en chance for at tale med dem hver især. Måske kan du finde ud af hvorfor de blev uvenner og så prøve at snakke med dem om hvordan de måske kan blive venner igen.

Du kan også fortælle dem at du er ked af, at de er uvenner og at det vil betyde meget for dig at de bliver venner og at I alle tre kan fortsætte med at være venner.

Hvis ikke det lykkes, så har du prøvet og må du nok acceptere at de ikke kan sammen. Så kan du vælge at være venner med dem begge to, men hver for sig.

Lige nu synes jeg også du skal snakke med dine forældre om det og ad den vej  få hjælp eller gode ideer til du kan komme videre med jeres venskab. Det kan også være rart at have dem til at hjælpe dig med at skrive og snakke med dine venner om de her ting, fordi det sommetider godt kan være lidt svært.

Venlig hilsen Anne-Marie