Mine 2 vinender
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Heejsa(; Jeg har 2 veninder som er bedste veninder, jeg har ikk noget imod at de er bedste veninder, men jge vil vild gerne være bedsteveninder med den ene, men jeg synes den anden stjæler hende fra mig, og hun bliver misundelig når jeg snakker til hende jeg gerne vil have om Bv, hvordan kan jeg få min veninde til at blive min bedste veninde?

Svar:
Hej med dig..
Det kan godt være lidt svært sommetider at være 3 veninder, fordi sommetider er den ene mere sammen med den anden og på et andet tidspunkt skifter det måske. Og som du skriver, så kan det godt være lidt svært hvis den veninde man gerne vil være bedste veninde med, måske er bedste veninder med den anden.
Jeg tror ikke, du kan bestemme hvem der skal være bedste veninder med dig, fordi det bestemmer hun jo selv. Men jeg synes du kan fortælle hende, at du gerne vil være bedste veninde med hende og på den måde fortæller du hende også, at du synes hun er rigtig sød.
Nu har hun også en anden bedste veninde, men måske kan hun godt have flere, eller måske kan i være rigtig rigtig gode venner alligevel. Jeg synes du bliver nød til at acceptere, at de tro andre er bedste veninder, men derfor synes jeg godt du kan være rigtig gode veninder med dem begge to hvis du har lyst.
Hvis du synes det bliver ved med at være svært med dine to veninder, så prøv at snakke med din mor og far om det. Jeg tror det kunne være rart for dig at have nogle at snakke med og måske har de også nogle flere ideer til hvad du kan gøre.
Jeg håber I finder ud af det..
Venlig hilsen
Erroll