Min nabo

brevkassespørgsmål

Min nabo

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Min nabo har begået mange seksuelle overgreb på mig. Jeg har meldt det til politiet, men han er god til at lyve. Han bruger "Lyveteknikken". Må han godt det?

Svar:

Hej med dig

Din nabo må ikke begå seksuelle overgreb eller lyve for politiet. Det er både ulovligt og meget forkert. Og det er super godt du meldt det til politiet.

Hvis de ikke reagerer, så skal du melde det igen og få snakket med en anden voksen om det. Det kunne være en lærer, en pædagog, din mor eller far eller en helt anden som du er tryg ved.

Du skriver ikke så meget, så det er svært at skrive mere til dig, men jeg synes du skulle kigge forbi vores chat her i Cyberhus. Her sidder der også voksne som du anonymt kan chatte med og måske kan du fortælle lidt mere, så de bedre kan hjælpe dig til hvordan du får den rette hjælp.

Venlig hilsen
Erroll

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål