Min mor Opereret 31 gange !
brevkassespørgsmål af
Anonym
10 år
Hej jeg hedder cille er 10 år min mor skal på sygehuset helletiden lægerne gav hende alt for meget morfin sidste år så to hun på afvenning i tjele så hende ikke i et år sidste år og ser hende kun nogen gange i sommer ferien hun har noget der hedder stumi hvor tarmen stikker ud af maven hvor at man laver blød pølser ud af maven :( hun har næsten altis smerter og ondt :( i maven hun er på sygehuset nu Græder konstant ved ikke hvadf jeg skal gøre er ked og ked og kwe Græder og Græder Hilsen cille

Svar:
Kære C..
Det er rigtig flot at du skriver herind og jeg kan godt forstå du synes det er svært når din mor er syg og er på sygehuset hele tiden.
Du er måske også bange for hvad der skal ske i fremtiden.
Når du er ked af det eller bange for noget, er det vigtigt at snakke om det og fortæller det til en voksen. Ligesom du har fortalt mig om det, det er super flot.
Jeg synes først, at du skal fortæller din mor og far om hvordan du har det. Hvis du synes det er lidt svært, så prøv at skrive det på et stykke papir og give dem det, du er nemlig rigtig god til at skrive.
Du kan også bruge en anden voksen, hvis du synes det er nemmer. Måske er der en anden voksen i din familie du har det godt med, eller måske har du en lærer du synes er rigtig sød.
Jeg vil også foreslå dig at ringe til Børns vilkår på telefon 116 111. Det er gratis og du kan ringe mandag til torsdag kl. 12-21 og fredag kl. 12-19. Her kan du snakke med en voksen som gerne vil hjælpe dig og måske har nogle rigtig gode ideer til hvad du kan gøre lige nu.
Du er også meget velkommen til at besøge vores chat her i Cyberhus. Her kan du chatte med en voksen mandag til torsdag kl. 15-19.00, som også gerne vil lytte til dig og måske kan i sammen finde flere gode ideer.
Håber alt det bedste for dig.
Venlig hilsen
Erroll (vikar for Marianne)