Min mor

brevkassespørgsmål

Min mor

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Jeg har to forældre der er skilt. Jeg bor alene sammen med min far. Få skridt fra os, bor min mor og mine to brødre. Jeg har snakker ikke sammen med min mor, og vi har ikke snakket eller skrevet sammen i meget lang tid. Men, jeg savner hende så utrolig meget, at jeg sårer mig selv. Kan finde på at skærer i mig selv, brænde mig med tændstikker og bare have det dårligt. Jeg er bange for at tage kontakt til hende, fordi har altid været led, kold og ligeglad overfor mig. Jeg er bange for at hvis jeg skriver til hende, er hun bare kold og ligeglad igen. Hvad synes du jeg skal gøre? Kontakte hende, eller.. Hilsen den bange pige...

Svar:

Hej med dig

Hvor er det godt du spørger om råd, fordi det er dælme en svær situation du står i. På den ene side savner du din mor rigtig meget og på den anden side har du en oplevelse af at hun er kold og ligeglad med dig - så hvad gør du nu?

Jeg vil gerne først fortælle dig, at jeg sagtens kan forstå du savner din mor. Hun betyder rigtig meget for dig og det er helt naturligt. Når du så oplever, at hun virker ligeglad med dig, så bliver du rigtig ked af det og jeg tror det er derfor du skærer i dig selv og brænder dig med tændstikker. Måske er det en måde at glemme alt det her med din mor.

Du har det svært med det og derfor er det vigtigt at der sker noget som gør det nemmere for dig.

Det er din mor og fars opgave at passe på dig og sørge for at du har det godt. Lige nu er det åbenbart svært for din mor, og det er ikke okay at hun har været led og kold over for dig. Har du det okay med din far?

Jeg synes godt du kan tage over til din mor og jeg håber virkelig at hun kan se at hun har en rigtig dejlig datter. Men jeg synes det er meget vigtigt, at du har en anden voksen som kan hjælpe og trøste dig, hvis din mor ikke opfører sig ordentligt og behandler dig godt. Derfor skal du først finden den voksne som kan gøre det.

Jeg synes først du skal fortælle din far om det her. Fortæl ham, at du savner din mor og at du gerne vil have kontakt til hende, men at du er bange for at hun vil være ligeglad med dig. Det er vigtigt at din far ved det her, fordi måske kan han støtte og passe på dig, hvis din mor ikke opfører sig ordentligt over for dig.

Hvis du ikke synes du kan bruge din far, så skal du finde en anden...Måske er der en anden fra din familie, eller det kunne også være en god lærer. Prøv at overvej hvem det kunne være og så fortæl den person det samme. Brug det du har skrevet til mig og måske mit svar også, på den måde tror jeg, at den voksne forstår og måske er det lettere at snakke om bagefter.

Til sidst vil jeg fortælle dig, at der i chatten her i Cyberhus også sidder voksne som gerne vil lytte og snakke om det her. Du kan være anonym og måske ville det også være rart for dig..

Jeg håber din mor tager imod dig, fordi jeg synes du fortjener at få kontakt til din mor på en ordentlig måde..

Venlig hilsen

Erroll

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål