Min mamma seller seg selv
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg haaber i vil hjaelpe mig lidt og laese min brev. For jeg trenger virkelig til det. Jeg er 14 aar gammel og bor alene med min mamma, og det har jeg gjort altid. Min mamma ved ikke hvor min far er henne og kan ikke fortaelle mig noget om ham. Det er jeg ret ked af men jeg har laert at leve med det. Hun blir noen ganger sur naar jeg spoerger til min far. Men min mamma seller sig selv. Jeg synes ikke det er rart og vide at hun goer det. Nogen ganger hvor en mann er her han kommer ind paa min vaerelse og vil gerne lege med mig. Jeg kan ikke lide det og jeg bli ked af det. Jeg fortalt ikke min mamma det... Hvad goer jeg? Jeg tror jeg trenger til help. Jeg er bange for fler kommer. Vi har ikke saa mange penge. Det er nok derfor min mamma goer det. Men jeg synes ikke det er rart...

Svar:
Hej Anonym
Jeg kan godt forstå du ikke synes at det er rart og jeg kan godt forstå hvis du føler dig utryg ved at din mor sælger sig selv og lever som hun gør.
Jeg er helt enig i at du har brug for noget hjælp. Når jeg læser dit spørgsmål tænker jeg også at din mor trænger til hjælp, for det lyder ikke som om hun kan lide at sælge sig selv, men at hun gør det af nød.
Jeg tror at både du og din mor kan få noget hjælp, men for at i kan det bliver du nødt til at snakke med nogle voksne om hvad det er der sker derhjemme.
Jeg synes du skal kontakte den anonyme rådgivning der findes i din kommune. Det er en rådgivning du kan ringe til uden at fortælle hvem du er og spørge hvordan de kan hjælpe dig. Nu ved jeg ikke hvor i landet du befinder dig så jeg kan ikke give dig et bestemt telefonnr. du kan ringe på, men du kan logge på vores chatrådgivning og få en rådgiver til at hjælpe dig med at finde den anonyme rådgivning der hører til i din kommune.
Det er de voksne der sidder i din kommune der ved præcis hvordan de kan hjælpe dig og din mor i Jeres situation. Jeg håber du kigger forbi chatten og får en hånd til at kontakte dem.
Mange hilsner
Erroll