min kæreste lyver
brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år
kære cyberhus. jeg er en pige på 18 år, mig og min ''eks'' kæreste har været sammen i lang tid, og jeg har nu valgt at slå op pga at jeg var i tvivl om jeg havde de samme følser for ham mere, og fordi at han er meget jaloux. før i tiden var han meget sammen med andre piger, både sexuelt, og bare snakkede meget med piger. mens vi var kærester snakkede han ikke rigtig med piger, og hvis han gjorder generede det mig egentlig ikke fordi jeg stolede 100% på ham. Efter at vi nu har slået op, har jeg fundet ud af at jeg virkelig gerne vil have ham tilbage. det er cirka 3 uger siden vi slog op, og vi har prøvet at få det til at fungere, og det gik/går meget bedre mellem os nu. vi er helt forelskede. men her i lørdags var vi i byen sammen, og jeg skulle låne hans telefon fordi jeg skulle ringe til en veninde. jeg får ved en fejl trykket på et eller andet, så jeg ender i hans indbakke, hvor der er en besked fra en med et nummer som ikke er kodet ind. i beskeden står der; .......! det gør mig selvfølgelig rigtig ked af det. men jeg tænkte ikke så meget over det, og aften fortsatte. han fik mobilen tilbage, og pludselig ringer min veninde til telefonen og han giver mig den. da jeg ligger på er der kommet en bedsked fra samme nummer hvor der står; ok så jeg ved at han har svaret hende. da vi sidder i taxaen på vej hjem til mig, ser jeg at hans telefon ringer, men han kigger bare på den, og skynder sig at lægge den i lommen igen, jeg ser at det er det samme nummer som der skrev beskederne der har ringet. jeg spørger hvem det er, og siger så at det er en af hans venner. - løgn da vi kommer hjem og han sover, kan jeg ikke lade være med at gå over til hans telefon og kigge, jeg ser så at han har slettet alle beskeder i sin telefon og alle opkald. men der er kommet 4 nye beskeder fra nummeret, hvor der blandt andet står; .....! , ....... næste morgen, vælger jeg så at fortælle ham at jeg har set den ene besked hvor der stod ''bliv hvor du er, jeg kommer og kysser dig! og han nægter at han ved hvem det er. men bare har skrevet at det måtte hun ikke. senere på dagen, siger han at han ikke har svaret hende, eller i hvert fald ikke kan huske det. jeg bad ham finde ud af hvem det var, og han sagde at han ville skrive til hende. da han så er i bad, kan jeg ikke lade være med at kigge i hans telefon, og ser at han ikke har sprugt hvem hun er, men ser bare en besked hvor der står ''.....'' jeg ved at han lyver om det, og det sårger mig rigtig meget at han ikke bare kan være ærlig omkring det, og synes også at det er rigtig irrriterende at jeg skal være en stalker. for jeg har aldrig været jaloux eller noget før det her. her tidliger var jeg inde på hans facebook, og ser at den dag vi slog op har han skrevet til en pige, ''.....'' . osv. jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, og hver gang jeg spørger om han har fundet ud af hvem det er, så siger han bare nej og snakker uden om. jeg har prøvet lidt at glemme det, men jeg vil virkelig gerne have svar på hvad der egentlig sker. føler mig virkelig dum og trådt på, fordi jeg ved han lyver, men jeg ved ikke hvordan jeg skal få det ud af ham. skal jeg bare sige det til ham som det er at jeg har set hvad jeg har set? eller skal jeg vente til at jeg fanger ham i det. jeg vil bare rigtig gerne undgå at jeg skal stalke ham og ikke kan stole på ham. jeg ved godt at der er forkert at kigge i hans private sager. jeg håber du vil og kan besvare mit spørgsmål.

Svar:
Hej med dig..
Jeg har redigeret lidt i dit spørgsmål, for at beskytte din anonymitet.
Og jeg kan sagtens forstå, at du er usikker på hvad du skal gøre og hvad det hele mon betyder. Du har set nogle beskeder, telefonnumrer og facebookbeskeder, som alle peger i retning af, at han har haft noget kørende med en pige, efter i stoppede med at komme sammen og at det fortsætter, nu hvor i er ved at finde sammen igen.
Hvis I har havde slået op, er det jo sådan set okay, at han tager kontakt til andre piger. Det er hans egen beslutning, men jeg er enig med dig i, at han så ikke skal fortsætte med at flirte med andre piger, hvis I har bestemt jer for at prøve igen.
Jeg kan godt forstå, at du ikke vil være en stalker og det er heller ikke okay, at du kigger hans private ting igennem. Men nu er det sket og du har fået den her viden som er umulig at se bort fra.
Jeg tror det er nødvendigt, at man stoler på hinanden når man er kærester, fordi det skal være okay han snakker med andre piger og at du snakker med andre fyre, men hvis i begge to er nervøse for om det udvikler sig, så det bliver det alt for hårdt for jer, at være kærester.
Derfor synes helt sikkert, at du skal fortælle ham, hvad du har set og at du har brug for at få afklaret hvad der ligger i det. Er han forelsket i den pige? Er det en flirt der startede efter I stoppede? Hvad har han tænkt sig?
Jeg synes også du kan fortælle ham, at du faktisk er ked af at du har kigget i hans ting og at du ikke har lyst til at det skal være sådan. Hvis I skal være sammen, så skal I kunne stole på hinanden.
Når I så har haft den snak, så synes jeg du skal føle efter nede i din egen mave. Føler du at du kan stole på ham? Elsker du ham og elsker han dig? Når du kan svare på de spørgsmål, så kan du tage en beslutning.
Hvis du kan svare Ja på begge, så skulle i måske prøve at starte lidt forfra i jeres forhold og ligesom blive enige om at det er alvor og at I fra nu af stoler på hiannden og passer på jeres forhold.
Hvis du ikke kan sige ja til de to spørgsmål, så er det måske en ide at holde en længere pause. Sommetider er det nemlig sådan, at man finder lidt tilbage til et forhold, fordi man savner alt det gode, men glemmer det som ikke fungerede så godt. Sommetider bliver man lidt ensom efter et endt forhold og så er det nemmere at gå tilbage til sin ex.
Måske er jeres forhold faktisk slut, men I har ikke helt accepteret endnu.
Det er sådan nogle ting jeg tror du skal overveje og mærke i maven, efter I har haft den snak.
Jeg håber du kunne bruge mit svar.
De bedste hilsner
Erroll