Min kærestes bedste ven..
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Hej (: Det er kun anden gang jeg er har inde på Cyberhus, så har aldrig prøvet at skrive her ind før, men håber i vil svare, da jeg har et problem.. For 12 måneder siden blev jeg kærester med den her fantastiske dreng, og vi er stadig sammen. Men de sidste par måneder har mine følelser for ham ændret sig.. Først vil jeg lige fortælle at han er den eneste jeg har åbnet mig så meget for; han kender mine hemmeligheder, mine drømme og mine løgne.. selv ikke min "gamle" bedste veninde vidste så meget om mig som han gør... Det skal også lige siges at jeg ikke længere har nogen nære veninder, så han er "alt" hvad jeg har... Så hvis jeg mistede ham....ville jeg være "lost".. Derfor gør det også virkelig ondt indeni når jeg tænker på at det hele er kommet så langt ud at jeg overvejer at gå fra ham.. Han er nemlig jaloux, og bange for at miste mig.. Det lyder måske ikke så slemt, men det startede med at han troede at hans bedste ven måske var vild med mig... I starten troede jeg ikke på ham, men jeg har også hørt det fra andre, og kan måske godt selv se det når jeg kigger efter.. Men nårh jeg er sammen med hans bedste ven ( A ) så føler jeg ikke at A lægger an på mig, og hvis han gør, er det ikke så meget at det generer mig.. men det generer min kæreste... Nu har han så fundet ud af at en af hans andre venner ( T ) også kan lide mig en lille bitte smule... Hver gang jeg snakker med dem giver ham mig et blik der "siger"; nu skuffer du mig, er det ikke nok at A og T skuffer mig? forlader du mig? Hvis du forlader mig har jeg intet tilbage?... Så nu tør jeg ikke at snakke med dem længere, eller grine af dem.. og det generer mig, da de var nogle af mine rigtige gode venner.. Jeg har sagt til min kæreste at jeg aldrig kunne drømme om at forlade ham frem for dem, men det hjælper ikke... Jeg kan da godt se at det må være ubehageligt for ham at vide at hans venner lægger an på mig, men det ødelægger mine venskaber og mit liv... Jeg vil jo gerne have at jeg kan tale med dem uden at han giver mig "blikket"... Det gør mig virkelig ked af det, og jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre... Jeg elsker ham jo, men er det det værd...?

Svar:
Hej med dig
Jeg vil rigtig gerne svare og det er super, at du kan bruge Cyberhus, når der er noget som du er i tvivl om..:)
Jeg kan godt høre, at du holder meget af ham og han holder meget af dig, og at i har et rigtig godt forhold.
Jeg kan godt forstå du synes det er svært, når din kæreste er jaloux og sender dig blikke når du snakker eller har det sjovt med dine venner. Jeg kan også godt forstå din kæreste, fordi det er heller ikke nemt for ham, når hans venner lægger an på dig.
Det er super godt at du har fortalt ham, at du ikke kunne finde på at forlade ham på grund af dem. Jeg tror nemlig den bedste måde at klare det her på er, at i snakker godt sammen.
Jeg synes ikke du skal miste dine venner, men jeg synes det er vigtigt at du får snakket med din kæreste igen. Jeg synes i skal have snakket om det her:
1. Fortæl ham igen at det er ham du vil have, hvis det er du føler. Fortæl ham det samme som du har fortalt mig, nemlig det her med at det er ubehageligt for dig, at han giver dig dårlig samvittighed når du har det skægt med dine venner og at du ikke vil miste dine venner fordi han er jaloux.
2. Snak med din kæreste om, at du også godt forstår ham og at du godt kan se, at de faktisk lægger lidt an på dig. Jeg synes ikke det er okay de gør det, fordi de er venner med din kæreste.
3. Jeg synes du og din kæreste skal være sammen om det her, og jeg synes at dine venner skal have at vide at du ikke er interesseret i andre end din kæreste på den måde. Det kan være du skal sige det til dine venner, men det kunne også være i skulle gøre det sammen. I skal i hvert fald være enige om hvordan i gør det.
Måske vil det være rart for jer begge to, at i er enige om hvad i gør og at i står sammen. Måske betyder det også at han kan slappe af og stole på at det er ham du vil have.
Nu har du skrevet til mig og jeg håber du kan bruge mine råd, men du skal også vide at du besøge chatten her i Cyberhus. Her sidder der voksne som du kan chatte anonymt med. Måske ville det være rart at snakke lidt mere om, sammen med en voksen. Den har åben mandag til torsdag 14-19..
Jeg synes også det er en god ide at snakke med dine forældre om det, fordi sommetider ved forældre faktisk en del om det her med kærlighed. Måske har de også en del råd du kan bruge.
Venlig hilsen
Erroll