Min kæreste snavede med en anden
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej Cyberhus, jeg står i en virkelig rent ud sagt fucked situation. Min kæreste var til en fest nytårs aften og snavede med en anden dreng. Hun undskylder og siger hun inderligt er ked af det. Men jeg kan bare ikke stole på hende længere og har lyst til at droppe hende men det er svært. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig..
Det er bare ikke nemt, når sådan noget sker og jeg kan godt forstå hvis du føler dig såret og ikke føler du kan stole på hende mere. Det er ikke en fed måde at starte et nyt år på. Jeg kan prøve at komme med mine tanker på det med utroskab og så håber jeg det kan hjælpe dig med at tage den beslutning der er rigtig for dig.
Når ens kæreste er utro går det ondt, sådan er det. Fordi man føler sig svigtet og såret, og specielt hvis man er vild med hende og synes man havde et godt forhold.
Der kan nok være forskellige grunde til at din kæreste var utro... måske synes hun ikke jeres forhold er så stærkt og derfor kan det være lettere at blive fristet. Måske, var hun fuld og kom til at gøre noget, som hun slet ikke havde lyst til, eller måske har hun været lidt vild med den her fyr og derfor gik det galt.
Hun siger at hun er meget ked af det og det lyder måske til at det var en fejl og hun fortrød det.
Jeg tror det er forskelligt hvordan man har det med utroskab, for selvom det går ondt og man bliver såret, så er der nogen der siger.."ok, det var en fejl men hun elsker mig stadigvæk og det er mig hun vil have, og jeg elsker hende så meget at jeg ikke vil ladehende gå". Så har de måske en snak om utroskab og bliver enige om at det ikke er okay og lover hiananden at det vil man ikke gøre igen.
Det kan godt være hårdt i starten og tit er der noget tillid der skal bygges op igen, og det er noget man skjal snakke om hvordan man bedst gør det. Men det kan lykkes for nogen og det er jo sådan set fint.
Så er der andre, som føler at det har ødelagt noget grundlæggende og at det er svært at fortsætte en forhold bagefter. De slår op og så er det det..
Så alt det her ender med, at det er dig og din mavefornemmesle der bestemmer om I skal fortsætte eller om det har ødelagt så meget, at det ikke kan reddes. Så jeg vil foreslå, at du mærker godt efter, måske lade der gå 1-2 uger, så du ikke tager din beslutning for hurtigt. Prøv måske at snakke med din kæreste om det, men også andre, fordi det at høre andres holdninger til det, kan sommetider hjælp en mied at finde ud af hvad man selv føler og mener....lige som du har gjort ved at skrive herind.
Jeg håber du tager den beslutning som er bedst for dig..
Venlig hilsen
Erroll