MIn irriterende papfar, sidste del :)
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej, det er nu ved at være et stykke tid siden vi skrev ind til cyberhus. Mit navn er N'JerheaniKusse(xddd), og jeg er forfatter til de episke fortællinger, "Min irriterende papfar 1, 2, 3 og 4". Dette er egentlig sande beretninger om min forfærdelige opvækst med en psykotisk papfar, som vi endelig fik smidt ud af vores kælder, efter gode råd fra Denise (Som måske stadig arbejder på cyberhus?). Jeg vil egentlig bare bruge dette indlæg til at takke Denise, og fortælle hende hvordan det hele gik til. I mit sidste indlæg forklarede jeg hvordan min papfar havde stjålet alt maden fra køleskabet og flygtet ned i kælderen, hvorefter han påbegyndte sit helvedesregime ved at spille en masse "Deathmetal musik". Vi startede med at tilkalde min papfars ven, for at se om han kunne tale ham til fornuft. Han prøvede desperat at lokke ham til, men selv ikke et lolita dukke som forstillede et lig i forrådnelse kunne lokket ham ud af kælderen. Mine papfars ven prøvede desperat at slå døren ind, men gav straks op da han fik et vigtigt opkald fra hans kone som skulle til at føde... Det var nu eller aldrig sagde min bror N'Johan. Vi ringede til politiet, og de ankom 5 minutter efter. Efter at have forgæves prøvet at tale min papfar til fornuft, slog de døren ind. Men til deres og vores store forargelse, fandt vi vores papfar med fødderne dinglende. Han havde hængt sig selv Humørikonet cry. Han havde skrevet nogle forholdsvist aggressive "Haiku" digte inden han stilte træskoene. En af dem lød således: "1 - Jeg kommer blod nu, 2 - Blodigt sæd vælter ud nu, 3 - Dryppende blodglans". Dette digt fik mig til at græde. Ikke at de ord han ytrede sig i netop dette Haiku-digt var specielt smukke, men fordi at det formodentligt blev det sidste jeg nogensinde kom til at høre fra ham. I hjørnet fandt vi hans afførringsspand der var fyldt op til randen. Vi ledte desperat efter hans nr. 2 toilet, og fandt det hurtigt. Med ned i kælderen havde han bortført min lillebrors kanin, som han havde udhulet og brugt som toilet den seneste måned. Kaninen lugtede så slemt, at en af politimændende styrtede op fra kælderen da han var nødsaget til at kaste op. Dette var ikke et kønt syn. At se lille ninus stoppet til med "irriterende" efterladenskaber fra et noget så forstyrret individ. Dette fik mig til at se positivt på tingene, nu da den F*CKING psykopat endelig var væk. Nu var det slut med at blive generet at den psycho, og endelig kunne vi prøve at få vores liv på rette kurs. Så tak Denise, du fik mig til at se positivt på tingene. Cyberhus er et fantastisk webside, der hjælper unge som mig og min bror N'Johan, og vi er evigt taknemmelige, for uden jeres hjælp, var vi nok ikke kommet igennem dette helvedes scenarie helskindet. Tak CB Humørikonet <3

Svar:
Hej med dig.
Det lyder som om at du har været en del igennem med din papfar, og at du har været vidne til en del voldsomme oplevelser.
Først og fremmest må jeg sige, at vi i Cyberhus er rigtig glade, når vores råd kan bruges og at i unge oplever, at I har fået den hjælp i søgte. Det er derfor vi er her :) Det er dejligt at høre, at din bror og dig kunne bruge nogle af Denises råd og at det var muligt for jer, at se positivt på jeres situation på trods af omstændighederne.
Når det er sagt, så lyder det du skriver rigtig alvorligt, og jeg kan ikke lade være med at tænke på, om du mon har snakket med nogen om det? Det kan være rigtig hårdt at gå rundt med sådanne voldsomme oplevelser alene, og ofte kan det hjælpe at tale om det. Det kan både være til et familiemedlem eller en ven, men det kan måske også være godt, hvis du har mulighed for at tale med en professionel om det, som en psykolog. Hvis det ikke er en mulighed for dig, så er du altid velkommen i vores chat, hvor der sidder voksne som altid er klar på at lytte og komme med råd.
Selvom det lyder som om at din papfar var rigtig ubehagelig overfor din bror og dig, så kan jeg godt forstå, at du blev rørt over at finde ham død og læse hans digte. Jeg kan også godt forestille mig, at hele episoden har været meget voldsom og generelt tiden med jeres papfar har været rigtig svær, og så tror jeg at det er en meget naturlig reaktion at blive ked af det, men samtidig også lettet over at det er slut.
Du lyder som en rigtig sej og modig pige, og det håber jeg, at du husker på og tager med dig videre i livet.
Jeg ønsker dig og din bror al mulig held og lykke i fremtiden.
De bedste hilsner Pernille