Min irriterende PapFar
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Jeg kom en dag hjem fra skole og min papfar havde bagt trøfler med et vaffeljern, ved godt det lød lidt åndsvagt men det får en god smag. Min Papfar stilte et glas gede mælk på bordet og han ved godt at jeg hader det. Jeg sagde jeg ik gad og have det så han begyndte at slå ud efter mig... Hvad skal jeg gøre

Svar:
Hej med dig
Indtil du fylder 18 år, er det dine forældres pligt at passe på dig, så lige meget hvor dumt eller umuligt du opfører dig, så har de iifølge loven ikke ret til at slå dig eller true med det. Så selvom din papfar måske kun har gjort det denne ene gang, så er det vigtigt at du fortæller det videre til en anden voksen, som du føler, vil lytte til dig og tage det seriøst.
Hvis du ikke har lyst til at snakke med en voksen, som du kender, så har du altid muligheden for at kontakte forskellige rådgivere endten på chatten eller over telefonen. Her er nogle af de muligheder, der er:
På hjemmesiden bornenettet.dk kan du øverst på forsiden finde et direkte links til børnechatten. Her kan unge chatte med en rådgiver, men også andre unge, som selv har været udsat for vold, eller som kender nogle, der har været udsat for det.
På samme forside, finder du også børnetelefonen, som har åben på hverdage fra kl. 12-21 og fredag fra 12-19.  De har tlf. 116 111
Du er selvfølgelig også altid velkommen til at benytte chatten her på Cyberhus, som har åbent mandag til torsdag mellem kl. 15 og 19.
Venlig hilsen
Joan