Min Irreterende Papfar part 3
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Hej Denise;D det er faktiisk blevet lidt bedre. Jeg har snakket med min mor der var rigtig ked af det men tog sig sammen og sagde til min papfar han skulle til at blive normal igen.... Vi kunne jo ikke have en fucking Psyco liggende på loftet. Han begyndte at blive lidt normal, men han blev osse rigtig ked af det. Han tilbringer hele sin tid ude i køkkenet hvor han nynner Queen sange i Rap version. Men han er ik rigtig sindsyg mere han er bare ked af det. Nogle gange ligger han hovdet ned i bordet og bryder ud i gråd og synger våggeviser, så tror stadig han er lidt syg. Men nogle gange kan jeg faktisjk godt snakke med ham:D. Men Der er et andet problem... HAns MuSIK SMAg, og det gr mig bekymret. HAn er begyndt at høre et band der hedder Cannibal corpse og han nynner med i c-mol. Men vil gøre alt for han ikke ligger sig op på loftet igen.... Skal jeg tage mere stilling til det eller bare lade ham Prøve selv... Håber du kan svare... Nu ka jeg godt sige mig og min brors navn... Johanne og N'Johan. Tak Denise

Svar:
Hej Johanne
Dejligt at høre det går bedre. Fedt at du fik snakket med din mor :)
Jeg synes godt nok stadigvæk din papfar lyder til at opføre sig meget mystisk og alene dèt at hans mærkelige adfærd fylder så meget i familien og i dine tanker, bekymrer mig stadig på dine og din brors vegne. Det er jo den omvendte verden at børnene skal "holde øje" og passe på de voksne.... kan du se hvad jeg mener?
Det er hårdt at se sin mor eller (pap-)far være rigtig ked af det og jeg kan sagtens forstå at du gerne vil gøre det så godt for dem som muligt - men husk at passe på dig selv, så du ikke kommer til at blive "den voksne". Når din mor og papfar er kede af det, så har de selv ansvaret for at løse det, i deres forhold med hinanden.
Jeg synes stadigvæk at du skal have støtte af en voksen udenfor din familie, som jeg skrev til dig sidst - netop fordi stemningen derhjemme er svær for jer at være i.
En krammer til dig :)
Denise