min far har voldtaget mig

brevkassespørgsmål

min far har voldtaget mig

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

hej. for et halvt år siden.. var mig og min far ude og gå en tur.
imens vi var ude og gå tur sagde min far, at han og min mor var blevet skilt... og jeg aldrig ville se min mor igen.
jeg blev rigtig ked af det.. så lidt efter sagde min far at vi skulle gå hjem så vi kunne snakke om det... det gjorde vi så.
Da vi kom hjem tog han mig i armen og nærmest slæbede mig op af trappen.. og sagde:" nu holder du din kæft om alt det her der kommer til at ske dig lige nu". jeg blev rigtig bange og mit hjerte hamrede.. så låste han mig inde i et rum som altid havde stået tomt. og det var helt sort jeg kunne slet ikke se noget.. jeg bankede til døren og råbte at jeg ville ud.. men ingen svarede mig. der inde i det lille rum jeg var klæmt i føltes som en evighed..
efter nogle mange timer syntes jeg at der var gået blev døren endelig åbnet.. jeg så min far havde en lomme kniv i hånden.. jeg begyndte at græde jeg hulkede hele tiden "hvad vil du, slip mig så''.. men min far holdte bare fast. han bar mig ned ad trappen og lag mig i hans seng.han trak gardinerne for, og tog min bukser af og han tog hans busker af. jeg kan ikkk forklarer det på en bedre måde.. men så holdte han mig får munden og da voldtog han mig.

nu er jeg så bange. min far er i fængsel. jeg er hos min pleje familie min mor er død... og jeg er os snart død inden i.. jeg syntes bare at i skulle vide det.. og alt det her er den skindbare sandhed..

Svar:

Hej med dig.

Det er nogle barske oplevelser, som du fortæller om. Først at blive låst inde, så voldtaget af din far, og at du oveni det har mistet din mor. Du skal vide, at det er meget forkert af din far, at gøre sådan imod dig.

Du skriver, at du er bange, og at du føler, at du snart dør indvendigt. Det er barske ting, som du har oplevet, og du har brug for hjælp til at få det bearbejdet. Det er vigtigt, at du snakker med nogen om de tab og svigt som du har oplevet. Kan du måske fortælle dine plejeforældre om, hvordan du har det? Så du sammen med dem måske finde en psykolog, som du kan snakke med?

Det er voldsomt, det din far har udsat dig for, og det skal du ikke gå alene med. Det er vigtigt, at du får hjælp til at bearbejde det, så du ikke længere skal være bange og føle, at du er ved at dø indeni.

Hvis du ikke føler, at du kan snakke med din plejefamilie om, hvordan du får hjælp, har du måske en lærer, som du kan snakke med?
Føler du, at det er for svært at snakke med en voksen om det, er du altid velkommen i Chatrådgivningen. Her kan du sammen med en rådgiver forsøge at finde frem til, hvem du kan snakke med, og hvordan du kan få hjælp.

Mange hilsner
Marianne.