min far er rejst væk
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
hej jeg har ikke set min far i fire år og jeg har plaget og plaget at han skal komme hjem til danmark men han siger bare nej til det og jeg bliver bare rigtigt ked af det når han siger det hvad kan jeg gøre for at han siger ja:(

Svar:
Hej med dig
Hvor er det godt du skriver herind. Jeg kan godt forstå er meget svært for dig og at du gerne vil have din far hjem.
Jeg synes det er rigtig flot, at du har fortalt ham hvor meget du ønsker han skal komme hjem. Men jeg kan forstå at han ikke vil. Hvis det er hans beslutning, kan du ikke gøre så meget ved det, men måske kan du få mere kontakt med ham.
Nu ved jeg ikke hvor han bor og hvad han laver, måske arbejder han? Besøger han Danmark en gang imellem, eller besøger du ham?
Nogle børn har en far eller mor der bor langt væk, og som de ikke ser særlig tit. Måske besøger de dem 2 gange om året og måske skriver de meget sammen.
Måske kan du også skrive meget med din far, eller prøve skype hvor man kan se hinanden samtidig. På den måde får man en fornemmelse af at være lidt mere sammen
Lige nu vil jeg foreslå dig to ting.
1.At fortæller din mor om, at du savner din far. Måske kan i finde en måde, hvor du kan få mere kontakt med ham.
2. At logge på chatten her i Cyberhus. Den har åben mandag til torsdag kl. 15-19.00. Her kan du chatte med en voksen og du kan fortælle lidt mere om hvor han bor og om du besøger ham. Sanmmen kan I måske finde flere muligheder.
Venjlig hilsen
Erroll (vikar for Marianne)