Min far
brevkassespørgsmål af
Anonym
11 år
Kære brev kasse Min rigtig gode veninde/ Bedste veninde, kan godt finde på at sige noge ik' så pæne ting om min far, fx. din far ser gamel ud i forhold til min anden venindes far som er 6 år ældre eller din far er næsten skalet ( han har massere hår på hovedet ) jeg ved ikke hvad jeg skal gøre jeg syndtes ikke det er rat, hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej med dig!
Jeg kan godt forstå, at du ikke synes det er rart, at din veninde siger sådan nogle ting om din far.
Har du prøvet at snakke med din veninde om, hvordan det kan være hun siger sådan nogle ting? Og har du fortalt hende, at du ikke synes det er rart? hvis ikke, så synes jeg du skal prøve at snakke med hende om det. Jeg tror det er rigtig vigtigt at du fortæller hende, at du ikke synes det er rart, du kan måske også spørge hende direkte, om hun ikke vil lade vlre med at sige sådan om din far.
Hvis du allerede har snakket med hende om det, eller hvis du har og hun alligevel bliver ved med at sige ting om din far, så synes jeg du skal prøve at tale med en voksen om det. Jeg tror det er en god ide, at tale med en voksen der kender både dig og din veninde, og som kan hjælpe jer med, at finde ud af hvad I skal gøre. Det kan måske være en af jeres forældre, en lærer i jeres skole eller en pædagog i jeres SFO/klub hvis I går i sådan en?
Jeg tror det vigtigste er, at du og din veninden på en eller anden måde får snakket om det, gerne med hjælp fra en voksen. Så det er mit bedste råd til dig. Hvis I allerede har prøvet eller du mangler ideer til, hvordan I kan få snakket om det, må du endelig skrive igen.
De bedste hilsner
Camilla