min far
brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
min far var sur da jeg hade sex med min kæreste så han to hen til min mor min og hun vil ikke ha ham ind så jeg slog ham og løbe hen til min søs og nu ta han til århus hvad skal jeg gør

Svar:
Hej Dreng, 12 år.
Det er fedt at du skriver herind, når du har et spørgsmål... Men jeg er ikke helt sikker på hvad det er du spørger om.
Som jeg forstår det, så har du haft sex med din kæreste og det blev din far sur over. Når du skriver, at din far så tog over til din mor, men at hun ikke villle lukke ham ind, så forstår jeg det som om dine forældre er skilt.  Er der en bestemt grund til at din mor ikke vil lukke din mor ind og har det noget med det at gøre at du slog ham. Er det fordi du slog din far at han vil tage til Århus?
Som du kan se er der flere ting jeg er i tvivl om, men jeg vil forsøge at svare så godt som muligt ud fra hvordan jeg forstår din situation.
Først og fremmest synes jeg det er vigtigt at du får snakket med dine forældre om hvad der er sket. Både om at din far blev vred, at du slog ham og at han vil flytte. Men jeg tror også det er vigtigt at du snakker med dine forældre om din kæreste.
Som jeg forstår dig er du lige nu hos din søster som er flyttet hjemmefra. Måske kunne det være en rigtig god idé at få din søster med hjem til din mor i første omgang og snakke med hende om det der er sket. Sammen kunne i måske finde ud af hvordan i kan komme i kontakt med din far og også få snakket med ham.
Jeg kan godt forstå at det kan være svært at være hjemme nogle gange, specielt efter et stort skænderi. Men det jeg tror ikke det hjælper noget at stikke af. Du bliver nødt til at få snakket med dine forældre, så i sammen kan løse jeres problemer.
Jeg synes det kunne være en god idé hvis din søster kunne hjælpe dig, men ellers kunne det måske også være en idé at snakke med en lærer på din skole. Hvis du har det svært og har brug for hjælp, som jeg synes det lyder til du har kan din lærer godt være med til at snakke med dine forældre eller måske finde nogle trygge voksne der kan hjælpe.
Jeg tror også det kunne være godt for dig at kigge forbi chatten og snakke med en voksen der om hvad det er der er sket og hvordan du kan få hjælp. Chatten har åbent man-tors kl. 14-19.
DeBedsteHilsner
Niels-Christian (vikar for Erroll)