min far...

brevkassespørgsmål

min far...

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

hej! min mor og far er skilt og det har de været siden jeg var 5 år ( er 12 nu). jeg bor hverd anden uge ved min far og resten ved min mor. men det har ikke altid været sådan, jeg har engang boet en uge ved hverd. men problemet er at jeg HADER at være over ved min far. fordi jeg virkelig ikke har det godt med min far og han bor også lidt væk fra mine venner, altså jeg kan godt cykle over til dem men det er bare lidt besværligt. og så savner jeg min mor når jeg er over ved ham. og det er som om han ikke rigtig vil respektere det ham er faktisk lidt misundelig. vi skendes også meget tit, og jeg kan bare ikke så godt lide ham. jeg har en storebror men ham er flyttet hjemme fra så der er ikke andre "børn" i huset. jeg har også snakket med min mor om det MANGE gange (hun har jo været gift med ham så hun fordtår mig). min mor siger også tit at det har noget at gøre med min pupetet (gik tideligt i pupeteten) min far havde også meget svært vede at jeg "kun" skulle over til ham hverd anden weekend. og jeg kan heller ikke sover der over, kan i det hele taget ikke slappe af. kh. mig

Svar:

Hej med dig.

Du skriver ikke noget konkret spørgsmål, men du skriver at du har det lidt svært med din far, så jeg går ud fra at det handler mest om ham. Jeg vil gerne prøve at dele mine tanker med dig, ud fra det du skriver i dit brev.

Jeg kan godt forstå hvis ikke du synes det er så rart at være ved din far, når du ikke har det så godt med ham og du er langt væk fra dine venner. Hvis du ikke har det så godt hjemme hos ham er det også meget naturligt at du hellere vil være hos din mor. Når du er kommet i puberteten kan der også  være mange ting, du har det bedst med, at snakke med din mor om.

Jeg tror du har ret i at din far nok godt kan være misundelig på din mor, når du helst vil være hos hende. Jeg tror helt sikkert gerne han vil være sammen med dig, fordi du er hans datter og så har man måske svært ved at forstå, hvorfor du ikke vil være hos ham.

Når du skriver du ikke kan sove eller slappe af hos din far, så tænker jeg at det er ret vigtigt at du får snakket med din mor om det. Selvom du har gjort det før, så kan det godt være at du skal gøre det igen. Hvis du har så svært ved at slappe af hos din far, så kan det være godt for dig at få en snak om, hvorfor det mon er sådan?

Det er selvfølgelig ret svært, når dine forældre er skilt og begge dine forældre gerne vil være sammen med dig. Men jeg håber du får en snak med din mor om, hvordan du har det, så I måske kan finde en god løsning på problemet.

Mange hilsner Sine

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål