Min BFF

brevkassespørgsmål

Min BFF

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år
Oprettet 8 år 8 måneder siden

Hei cyberhus....

 Idag gjorde min BFF noget som gjorde mig mega ked af det... Her kommer det...

På et socialt medie for børn (som hedder momio) Mødte jeg en dreng. Han virkede flink og jeg har haft det lidt skidt så jeg valgte at skrive med ham om alt hvad der var sket... han virkede sød og forstående og jeg sagde jeg var lidt trær af mine veninder (for det er jeg), jeg sagde også at jeg havde 2 bedste veninder. så han spurge mig hvem jeg bedst kunne lide... jeg skulle lige til at svare ham (et meget personligt svar!) da jeg fik en mistanke. ved ikke hvordan. Jeg blev bange for om det var min BFF så jeg tjekkede hans profil... Jo ganske vidst... han havde skrevet med hende.. Og underligt nok kunne han li' de samme ting som hende var mellembarn ligesom hende. Ja han havde endda fødselsdag samtidig med hende... Jeg slettede ham som ven og blokerede ham.. Men hun har også en pige bruger hvor jeg skrev hvor ked af det jeg var... Men hun var inde og svarede ikke. Hun har bare behandlet mig så unfair!

 Det gør dybt ondt det hun gjorde ved mig... Jeg føler mig Forrådt, ydmyget, og krænket! :( Jeg har aldrig fortalt nogen hvordan jeg havde det også første gang er det det her jeg får! Jeg er i forvejen ikke god til at sige min mening... Jeg havde også haft en dårlig dag og hun vidste det! Jeg kan slet ikke beskrive hvor ondt det gør indeni! :,( Jeg troede jo jeg kunne stole på hende.... Jeg snakkede straks med en anden go' veninde som støtter mig 100% men jeg får ondt i hjertet hver gang jeg går ind på momio...

 Mit spørgsmål er: Skal jeg ikke være venner med hende mere? Jeg føler at det hun har gjort er utilgiveligt og jeg græd ustandseligt....

Svar:

Hej med dig.

Jeg kan godt forstå, at du føler dig forrådt af din veninde. Det må være rigtig ubehageligt at blive snydt på den måde, og have delt så meget personligt med en du troede var en anden.

Det kan være svært at svare på, om du skal stoppe dit venskab med din veninde. Det er nok desværre kun dig selv der kan træffe den beslutning. Men for at du kan få et godt venskab med din veninde igen, så kræver det nok at du får en snak med hende om, hvorfor hun gjorde som hun gjorde, og hvordan du har det med det. På den måde får hun også mulighed for at forklare sig selv, og det kan være at hun fortryder, hvad hun har gjort. Men uanset hvad så er det nok nødvendigt at I får snakket sammen. På baggrund af det kan du nok også bedre vurdere, om du stadig har lyst til at I skal være venner. Det kan også være, at du får brug for en pause fra din veninde. Det også helt forståeligt. Nogle gange kan det faktisk være godt at få lidt afstand, særligt hvis du ikke føler, at du kan tilgive hende lige nu. Men det kan sagtens være at det er noget, som du kan gøre om lidt tid. Jeg tænker nemlig, at for at i kan komme videre og få et godt venskab igen, så kræver det at du kan tilgive hende. Det kan være rigtig svært at gøre, og som sagt er det også noget som kan tage tid. Det kan også være en god idé at fortælle din veninde, at det er noget som du kan få svært ved at gøre. Det er nemlig også godt at være så ærlig overfor hinanden som muligt. Jeg kan godt forstå, hvis det kan være svært at have sådan en samtale, men det er nok det bedste du kan gøre, for at træffe din endelige beslutning. Hvis du beslutter dig for at ende dit venskab med din veninde er det også helt forståeligt. Det kan være svært at stole på en person igen efter de har misbrugt ens tillid. Men det kan være rigtig svært at stoppe et venskab med en tidligere god veninde, så derfor vil jeg råde dig til at tænke det godt igennem og tage den tid du har brug for.

Jeg synes at det er rigtig godt, at du har snakket med en anden veninde om situationen. Det er altid rigtig godt at have en at snakke med når man er ked af det. Så undgår man også at gå med for meget selv. Ofte kan det også føre til, at man bliver lidt ekstra ked af det. Hvis du har behov for at snakke mere om det, så kan jeg også anbefale dig at prøve vores 1-1 chat, hvor der sidder voksne frivillige som altid er klar på at lytte.Den kan du finde lige her. Det kan nogen gange være lidt nemmere at tale med nogen, som man ikke kender.

Til sidst vil jeg sige, at jeg synes at det er flot og modigt af dig at åbne op og fortælle om noget du har det svært med. Det kan nemlig være rigtig svært, og selvom at du har haft en rigtig ubehagelig oplevelse, så håber jeg ikke at det vil stå i forvejen for at du har lyst til at åbne dig igen med en anden person, som du stoler på.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og så vil jeg ønske dig held og lykke med din veninde.

De bedste hilsner Pernille

PernilleBs billede
Pernille fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål