Mig selv og bryster

brevkassespørgsmål

Mig selv og bryster

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej , ja jeg har ¨så haft skrevet ind mange mange gange og nu skriver jeg så igen . ehm jeg har en super dårlig selvtillid pga af vold og overgreb psykisk terror og svigt i min barndom, jeg er specielt utilfreds med mine bryster som jeg også har skrevet til jer før ,, jeg har fået et tilbus af en fyr at hvis jeg dyrker sex med ham giver han mig et par bryster , og jeg overvejer det virkelig :/ ved det forkert men er så desperat at jeg slår mig selv ihjel meget snart hvis ik jeg får bryster og får det bedre med mig selv , har snakket med psykologer , psykiatere været indlagt en enkelt gang og går lige pt på et center mod forebyggelse af selvmord , men de mener at jeg har brug for mere hjælp end de kan give mig , så jeg skal sendes videre . men har bare svært ved at forestille mig tingene kan blive bedre syntes det hele går for langsomt da jeg i alle mine 18 år har følt mig mindre værd end andre . specielt pga a brysterne som folk bliver ved med at kommentere .. jeg ved godt at folk siger bryster ik betyder så meget , men jeg får tit afvide at jeg er hamrende lækker og har bestemt !! ingen problemer med at få fyre da jeg åbenbart ligner en model i deres øjne . meeen alligevel kommentere folk som det eneste mine små bryster , så der må jo være noget om det , de er åbenbart forkerte det syntes jeg ihvertfald ! jeg vil så gerne have bryster :( der er nærmest ingen grænse jeg ikke vil overskride for dem... ved ikke hvad jeg forventer af svar havde bare brug for at komme ud med det .. jeg er 19 her om tolv dage og tror ikke en dyt på mig selv og skære i mig selv af ren frustrasion over mig selv :( kender ikke særlig mange 19 årige der har det så skidt med sig selv som jeg har det ----

Svar:

Med med dig.

Det lyder som om du har været igennem mange svære ting i dit liv og derfor er det også meget naturligt at du er blevet påvirket af de ting du har oplevet. Det er også meget naturligt at du kan have brug for at komme ud med alle tanker du går med. Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig ved, at dele mine tanker ud fra det du skriver i dit brev.

Du skriver at du tænker meget over dine bryster og at du vil gøre alt for at få dem større. Jeg tænker at det handler om mere end bare din bryster. Jeg tænker at det i bund og grund handler om, hvordan du har det med dig selv. Hvis man ikke har det særlig godt indeni, så prøver mange at kompenserer ved at gøre noget ved sit ydre.

Jeg tænker heller ikke, at det er nogen god idé, at du vil gå i seng med en fyr for at få bryster. For det første ved du måske ikke om han med garanti har penge til at kunne give dig dem og for det andet giver du meget af dig selv, for at få nogle bryster. Måske vil et par nye bryster give dig bedre selvværd her og nu, men på sigt har du måske ødelagt dit selvværd endnu mere, ved at ofre din krop for bryster.

Jeg har også lyst til at sige at der er stor forskel på, hvad fyre godt kan lide af bryster. Nogle kan  bedst lide små bryster, andre kan bedst lide mellemstore bryster og nogle kan bedst lide de helt store bryster. Så selvom du får store bryster, betyder det ikke, at nu synes alle fyre at du er perfekt.  Det vil altid være forskelligt hvad fyre kan lide. Du skriver, at der faktisk er mange som synes du er lækker. Hvis der er mange der siger det, så må det være sandt. Jeg synes det kunne være godt, hvis du kunne prøve at fokuserer på alle de positive ting, der bliver sagt om dig. Det virker i hvert fald som om du er flot pige, som mange synes er tiltrækkende.

Jeg er enig med Center for forebyggelse af selvmord og mener også at du har brug for mere hjælp. Jeg synes det kunne være godt for dig, hvis du kom til at snakke med en psykolog om de ting du har oplevet. Det er faktisk også muligt, at du den vej igennem kan få nogle bryster, hvis de mener at det vil kunne hjælpe dig.

Her til sidst har jeg lyst til at sige, at du ikke er den eneste på din alder der har det svært. Jeg har mødt mange andre unge, som også har det rigtig svært med sig selv.
Det kan lykkes at få det bedre, men det kræver at du søger hjælp hos professionelle. Jeg håber at du vil give det en chance og søge den hjælp, du har brug for. Jeg synes du skal starte med at kontakte din læge og fortælle hvordan du har det med dig selv, dine bryster og om de ting du tidligere har oplevet...det vil være et godt skridt på vejen.

De bedste hilsner Sine