Mig
brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Heej. jeg skal snart have togskinner(staves) på, jeg er en af de probolæreste(staves) i klassen og er meget bange for at miste alle mine venner når jeg får bøjlen på, jeg har brændt i mig selv fordi jeg er så bange for det jeg har kæmpe mærker på mine arme og mine forældre ved det ikke!. jeg er også bange for at jeg bliver grimme end jeg er. jeg er bange for at det er udsenet der tæller noget for dem i min klasse. er så bange for at ingen vil kunne lide mig mere!! HJÆÆÆLP MIG!! :( Hilsen mig!

Svar:
Hej med dig..
Jeg kan sagtens forstå du tænker rigtig meget over alt det her med at skulle have en bøjle. Og jeg tror alle der skal have bøjle, tænker rigtig meget på det.
Jeg tror en af grundende er, at når der er noget der ændrer sig eller der sker noget som påvirker ens udseende, så bliver man tit nervøs og bange for hvad det vil betyde. Det er helt normalt og helt forståeligt.
Du skriver at du er en af de populæreste og nu er du bange for at ingen kan lide dig, fordi du skal have bøjle på. Faktisk er du så bange, at du skærer i dig selv.
Jeg synes det er fedt, at du har så mange venner og ved du hvad...jeg tror slet ikke du behøver at være nervøs. Jeg tror dine venner holder af dig, fordi du er den du er og ikke kun på grund af dit udseende.
Når der sker noget vigtigt i ens liv, så kan man godt gå rundt med nogle tanker som vokser sig helt vildt store inden i. Sommetider bliver de så store, at man slet ikke kan se nogen løsninger eller man tror at det hele braser sammen.
Sådan tror jeg du har det lige nu, og derfor har jeg et råd til dig. Jeg synes du skal bruge din familie og venner lige nu og du skal fortælle dem hvordan du har det med den her bøjle og få snakket med dem.
Fortæl dine forældre om det, fordi det kan være rart at have dem med på sidelinjen og prøv at snakke med et par af dine bedste veninder. Jeg tror nemlig du vil opleve, at de slet ikke tænker over det på den måde og jeg tror det kunne være rart for dig, at høre dem fortælle dig, at de holder af dig fordi du er den du er og ikke fordi du ser ud på en bestemt måde.:)
Kan du have det godt..
Venlig hilsen
Erroll