Mere.
brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Står også med det problem af mange af de ting jeg måske kunne tænke mig af lave bagefter, kræver et andet fremmedsprog end Engelsk + Engelsk A. Jeg ville så skulle have rigtig mange timer næste år, og har heller ikke ligeså gode forudsætninger som andre for af tage f.eks. tysk eller fransk, der jeg aldrig har haft disse fag. Alternativt skal jeg tage spansk eller italiensk og komme op på A-niveau i det..som begynder i alle de her fire sprog har jeg dog hørt, af det er næsten umuligt af lærer det godt nok til et eksamens niveau på kun ét år, hvis man ikke kan det nogenlunde i forvejen.. så kort sagt: Jeg er forvirret, føler mig presset af mig selv og andre, bange og absolut ikke i stand til eksamen....

Svar:
Hej igen :)
Nu skal du høre...Lige nu tror jeg du føler at det hele vælter og at det hele virker uoverskueligt. Når man føler sig stresset og usikker, så begynder man sommetider at tænke på det hele og alle de ting som virker svære og uoverskuelige.
Lige nu skal du prøve at dele det op. Prøv at fokusere på eksamen og få den overstået. Du har ikke langt igen og så kan du nyde en velfortjent ferie efter det - sommervejret er på vej har jeg hørt, så det er godt timet..
Når du så har nydt en god sommerferie og har fået tanket energi på, så tager du fat på næste skoleår. Der er det så vigtigt at du tager de snakke med dine foræledre og dine lærere, så i sammen kan lægge en plan.
Du er ikke alene om det her og der er voksne som vil hjælpe og støtte dig. Også hjælpe dig med at tage de beslutninger som lige nu er uoverskuelige og svære.
Så glem næste år og læg en plan for eksamen nu. En ting ad gangen og på den måde prøve at gøre det mere enkelt..:)
Hej igen
Venligst
Erroll