mens...

brevkassespørgsmål

mens...

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år

hej.

Jeg har haft min mens. i ca. et halvt år. jeg har voldsomme smerter.
jeg har haft min mens 7 gange, så den er regelmæssig.

de første 2-3 gange havde jeg ikke smerter, og jeg var nærmest "stolt" over at have fået den som den 3 pige i klassen.

men som at jeg gik hen og fik smerter var det pludselig temlig ufedt at ha' den.. jeg har smerter en dag inden, dagen hvor at jeg får den, og lidt 2-dagen..

Jeg kan ikke bevæge mig og får smertestillende de 3 dage, men både min far og min mor siger at det er meget usundt at få så mange smertestillende når man er så "ung" som jeg er.

det går meget ud over min indlæring i skolen, for går i 7-klasse.

min veninde er blevet undersøgt "dernede" og siger at det har været det værste hun har oplevet i hendes liv!, så det vil jeg ikke.

men om der er noget man kan gøre for at dæmpe mine smerter? har prøvet strækøvelser, men det hjælper overhoved ikke.

håber virkelig du kan hjælpe mig. syntes det er pinligt at snakke om det med min mor om det..

Hilsen Vandmanden.

Svar:

Kære pige 13 år.

Jeg har sendt dit spørgsmå videre til vores sundhedsbrevkasse, da hun bedre kan svare på dit spørgsmål.

Finder svaret her om en ugens tid:

Sundhedsbrevkassen

Håber hun kan hjælpe dig så dine smerte bliver mindre når du har menstruation.

De bedste hilsner
Line