me igen
brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
heej det er mig der skriver igen mig med det der selvmord og misbrugt,
jeg snakker med 2 voksne i den klub jeg går i plus min ridelære. jeg ved ikke om du har hørt om det der voksen ven? men sådan en skal jeg snakke med og det er en der hedder S, hende stoler jeg virkelig på og hun forstår mig men der kan gå op til 5 måneder for kommunen godkender det. det er rimelig lang tid, at gå med alle de tanker jeg har, og de problemer,
sidst jeg skar i mig selv var onsdag d 6/2-08, hvordan kan jeg stoppe med det?
og det der med ham der manden, hvordan ville du sige det andet der skete hvis det var dig?
og hvordan kan det være man skal være anonym her inde? min ridelære sagde jeg skulle skrive et brev til hende, og det har jeg så gjort, det kan være du skal læse det. så kan du bedre sætte dig ind i hvordan jeg har det? vil du det? og så skal du altså sige om det er godt skrevet?? pleas svar så hurtigt du kan......
knuss me...

Svar:
Hey me..
Jeg kan høre, at du har det svært. Det er ikke rart for dig.
Jeg er dog meget glad for at høre, at du har 2 voksne i din klub + din ridelærer som du kan tale med. Det er meget vigtigt at du bliver ved med at tale med dem, da du har brug for hjælp fra nogen i nærheden af dig.
Du skriver, at du skærer i dig selv. At skærer i sig selv kan være et udtryk for, at man ikke har det godt. Og at man har svært ved at sætte ord på hvordan man har det.
Det er vigtigt, at du fortæller de voksne du snakker med, at du skærer dig selv. Så de kan hjælpe dig.
Jeg synes at det lyder som en rigtig god idé at skrive et brev til din ridelærer. Det er ikke vigtigt, hvor godt brevet er skrevet. Det vigtigste er at du får skrevet det, som du gerne vil fortælle hende.
Hvis du gerne vil snakke om dit brev, kan du enten snakke med de voksne i klubben, eller du kan logge på Chatrådgivningen og få en snak med en rådgiver.
Du skriver at du skal have en voksen ven. Det er dejligt for dig. Jeg ved godt at 5 måneder kan være lang tid at vente. Her er det vigtigt at du bruger de voksne som du har at snakke med. Fortæl dem hvordan du har det. At du ikke har det godt med at skulle vente. Så de kan hjælpe dig gennem ventetiden.
Det er vigtigt at du snakker med de voksne fra klubben, så de kan hjælpe dig.
Du spørg om hvorfor man skal være anonym herinde. Brevkassen ligger på nettet. Det vil sige, at alle kan se hvad der bliver skrevet her. Hvis det ikke er anonymt kan det være svært at snakke om hårde ting, da man måske er bange for at andre finder ud af det.
Cyberhus er et sted, hvor man kan snakke om de tanker og følelser man har. Uden at andre finder ud af det. Så det er for at beskytte dig - og de andre som bruger Cyberhus, at man skal være anonym.
Vi er her for at rådgive og vejlede dig til at finde hjælp ude i den virkelige verden.
Jeg håber du kan bruge mit svar.
Mange hilsner fra
Denise