Måske gravid...

brevkassespørgsmål

Måske gravid...

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 12 år 8 måneder siden

Hej.
Jeg er en pige på 15 år, der har en meget uren hud, og derfor spiser nogle a-vitaminpiller.
For en halv uge siden var jeg til lægen, der efter 3 måneder, informerede mig om at p-pillernes effekt bliver nedsat af de a-vitaminpiller.
Derfor går jeg nu med denne uro i maven.
Kan der være en stor risiko for at jeg er gravid?
Min kæreste er 17, og vi har desværre ikke gået stille frem.
Hvor langt skal du være henne før du kan nå at få den ''pilleabort''?
Jeg er meget forvirret, og frustreret, da jeg ikke kan se mig selv som mor allerede.
Håber i vil hjæpe.
Hilsen den nervøse pige.

Svar: 

Hej nervøse pige

Det er ikke rart for dig, at du skal være urolig for, om du er blevet gravid.

Jeg har sendt dit spørgsmål videre til vores læge Helena. Hun vil besvare det i løbet af ugen, hvor du kan finde svaret i brevkassen sundhed og sygdom.

Hilsen Marianne

Rådgiver har svaret på dette spørgsmål

© Copyright 2017 - Center for Digital Pædagogik

En del af: EU's Insafe- & Daphne program