Løgn
brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år
(Jeg har tilladt mig at samle de to følgende spørgsmål da jeg kan se de handler om det samme)
Spørgsmål 1
Jeg har en veninde som jeg ved hun har løjnet for mig, hun har sagt at hun ikke har knaldet med hendes ekskæreste men det havde hun så har hun indrømmet overfor mig så jeg blev noget sur på hende fordi at hun skal ikke lyve overfor mig når jeg ved de har knaldet, men jeg ved ikke om jeg kan tillade mig at sige at jeg ikke kan mødes med hende eller være sammen med hende når hun spørger hun synes bare det er lamt hvis at jeg ikke gider snakke med hende bare fordi at hun har knaldet med ham, hvad skal jeg gøre?
Spørgsmål 2
Jeg har en veninde som jeg fornemmer godt vil knalde med mig men problemet er bare at hun også har knaldet med sin ekskæreste og det synes jeg er sindssygt set i mine øjne fordi at hun lige har slået op med sin kæreste og at hun ikke vil fortælle mig det selvom jeg vidste det, jeg ved ikke hvad jeg gøre, jeg har sagt til hende at hvis hun lyver for mig igen så vil jeg ikke snakke med hende mere er det for voldsomt at sige eller er det fint men hun synes det er lamt bare fordi at hun har knaldet med ham, hun har sagt at jeg kan stole på hende men bare fordi at hun har sagt det så stoler jeg ikke med det samme på hende, min tillid til hende er væk og jeg vil gerne kunne stole på hende igen. Hvad skal jeg gøre?

Svar:
Hej Anonym
Det lyder som om du er forelsket i din veninde, og derfor bliver du selvfølglig også såret over at hun går i seng med sin eks, og bagefter holder det skjult for dig.
Men på den anden side bliver du også nødt til at acceptere at det er helt op til hende om hun vil fortælle dig hvad hun laver med andre.
Selvfølgelig kan du vælge at stoppe med at se hende, men som jeg læser det så er det jo ikke det du egentlig har lyst til. Som jeg hører dig så har du lyst til at hun istedet skulle være sammen med dig. Hvis du er forelsket i hende og egentlig gerne vil være mere end venner med hende må du komme ud af busken og sige det direkte til hende. Så kan hun forholde sig til det og finde ud af om hun har de samme følelser for dig.
Hvis hun har følelser for dig på den måde, kan i måske få et tættere forhold end i har nu. Hvis hun ikke har må du mærke efter indeni om et venne-forhold som i har nu hvor du ikke har krav på at vide alt om hvad hun laver og med hvem er godt nok for dig.
Jeg kan se at du har skrevet ind omkring din veninde og jeres forhold før, men jeg fornemmer ikke rigtig at du har prøvet nogle af de råd af som du har fået indtil videre.
Jeg synes du skal prøve at bruge lidt tid på at mærke rigtig godt efter indeni, hvad det er du helst vil i forhold til din veninde, og så prøve at "rykke" på det. Du bliver nødt til at åbne op og fortælle hende hvordn du har det, hvis du ønsker at blive afklaret omkring Jeres forhold. Så længe du holder tankerne og følelserne for dig selv tror jeg ikke Jeres forhold bliver afklaret.
Så "grip tyren ved hornene" og få sagt de ting du tænker og føler til hende og så se hvad der sker. Måske bliver i til mere end venner. Måske fortsætter i som nu, og måske ender Jeres venskab. Men i den mindste kan i finde ud af hvad der skal ske istedet for al den her uvished som du så tydeligt er meget frustreret over.
Mange hilsner
Niels-Christian