Lorte liv
brevkassespørgsmål af
Anonym
Hej.
Jeg har det problem at jeg næsten hver weekend tager ecstasy eller sniffer amf, og jeg ved ikke, hvor jeg ender henne.
Jeg kan simpelthen ikke klare mine dage meget længere. Skolen er alt for hård og vennerne er det eneste jeg har tilbage!

Svar:
Kære dreng 15 år!
Jeg synes, at det er rigtig godt, at du skriver ind i brevkassen.
Det er det første skridt til at du kan gøre noget ved din situation.
Det synes jeg viser, at du gerne vil ændre nogle ting for at få det bedre!
Jeg synes, at det lyder svært for dig, når du skriver, at du tager ecstasy og sniffer amf næsten hver week-end.
Det skal du have hjælp til at holde op med.
Derfor synes jeg, er meget vigtigt, at du får talt med en voksen om dit misbrug, så du kan få hjælp til at holde op.
Du skriver, at vennerne er det eneste du har. Det er rigtig godt, at du har gode venner. Det er en gave.
Jeg synes, at du skal prøve tale med en af dine venner om dit misbrug, og om, hvordan du har det.
Jeg vil gerne bede dig om at tænke over, hvem du kunne tale med det om, for det er meget vigtigt, at du prøver at tale med en som du har tillid til om din situation.
Det kan være, at din ven kan hjælpe dig med at finde en, som du føler dig tryg ved at tale.
Du kan så prøve, måske med din vens hjælp, at kontakte Åben Rådgivning i den kommune, hvor du bor, eller du kan på nettet finde misbrugsrådgivning i dit nærområde på bl.a. mindblow.dk
Her finder du en liste over steder, hvor du kan få anonym og gratis hjælp og rådgivning.
Hvis du har svært ved at tale om det, eller ikke ved, hvem du skal tale med kan du prøve at logge på vores ChatRådgivning i Cyberhus.
Her kan du chatte med en af vores Chatrådgivere. Sammen kan I måske finde ud af, hvad du kan gøre, og hvem du kan tale med i din nærhed om det.
Du kan fortælle rådgiveren om, at du har skrevet til vores brevkasse, så de kan læse dit spørgsmål her.
De bedste ønsker
Loa