Livet er svært..
brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Hej. Jeg har valgt at skrive herind til, da jeg tidligere har skrevet hertil, og jeg syntes selv at jeres svar var brugbare! Men nu vil jeg gerne fortælle lidt om hva jeg gennemgår.. Jeg vil gerne fortælle dig/jer, hvorfor jeg ikk kan stole på drenge.. Jeg har et problem, og en tvivl, som har taget hårdt på mig, og som jeg er helt forvirret omkring.. Jeg faldt for min brors ven på et tidspunkt, og vi var kærester i 7 mdr næsten, og ingen vidste noget om det. Så en dag kommer min storesøster hen til mig, og vil dele sin hemmelighed med mig, og det er at hun har noget kørende med ham min kæreste (og hun vidste slet ikk vi var sammen), og hun fortalte mig, at han havde kysset hende op til flere gange og taget på hende, og det var fra dag 1, vi kom sammen, mig og ham :/ jeg gjorde det forbi med ham, efter at han blev ved med at benægte det længe, men indrømmede det til sidst. Så han var mig utro med min søster! En anden gang, havde jeg noget med en, på et tidspunkt. Vi var FULDSTÆNDIG forelskede! Og jeg troede han var fyren i mit liv, og det hele! Han boede i London (og det skal lige siges, at jeg selv har haft i tankerne at flytte dertil) da jeg så efter en uges ferie dernede, rejste tilbage til Danmark, får jeg at vide, at han har forlovet sig, bare en måned efter jeg er rejst hjem igen! Jeg bliver selvfølgelig mega ked af det! Så nu for ca 4 mdr siden, lærte jeg en dreng at kende over facebook. Han er 19, men hans hjerne går til en i 30'erne! Han er helt vildt moden, og han råder mig hele tiden frem i livet, og hans råd er meget nyttige.. Der går ikk 5 minutter uden at han skriver til mig, at han savner mig, og han spørg ind til hvad jeg laver. Vi skriver sammen HELE tiden. Jeg har aldrig fået så meget opmærksomhed fra en dreng før! Han er vildt jaloux, men har en stærk personlighed!! Og han lader sig ikke knække af noget! Han skriver søde beskeder til mig hele tiden, og minder mig om hvor meget han kan lide mig. Vi har LAAAANGE samtaler over telefonen, hver dag næsten. Og min mor synes han virker til at være en flink fyr! Men han blivet meget let sur, hvis jeg gør noget.. :/ nu kommer problemet.. Han bor på Jylland, og jeg på Sjælland.. Vi har svært ved at ses, og jeg føler bare lidt der foregår noget i hans liv. Altså at han gemmer på noget. Det føles lidt som om at han taler med andre piger også, eller skriver til andre via facebook, som han skrev til mig til at starte med, da vi lærte hinanden at kende.. Og hvis jeg spørg ham om der er andre i hans liv, griner han af det, og tager slet ikk mit spørgsmål seriøst! Han siger bare; du ved, at du er den eneste pige i mit liv, og den eneste jeg vil være sammen med! Men en del af mig, har bare svært ved at tro på det. Men en anden del, tror alligevel på ham. Jeg er helt forvirret... :s når jeg taler med mine veninder om det, siger de bare: "han er en god dreng! Og du er den eneste han snakker med!" og de siger også, at grunden til jeg er så bange for at han også er "utro" er fordi jeg har været så meget igennem med alle de andre. De andre fyre jeg har haft et forhold til. Måske fordi de har behandlet mig på den måde som de gjorde, så stoler jeg ikk længere på drenge? Er det rigtigt, eller er det bare noget de siger? Jeg ved ikk hvad jeg skal tro på.. Om jeg skal følge mine egne tanker, og tro at han er utro, eller følge mine veninders tanker? Drenge har taget hårdt på mig... - jeg håber virkelig jeg kan få et svar, og jeg håber at nogen vil hjælpe mig med at slippe af med alle de her tanker, for de driver mig til vanvid.. :/ - hilsen mig

Svar:
Kære du
Jeg kan godt forstå, hvis det kan være forvirrende når dine veninder siger han er god nok og når du selv ind imellem er tvivl om du kan stole på ham. Det kan være svært at have så mange splittede følelser omkring det. Jeg synes det er meget naturligt at du er forvirret, når du har oplevet så meget dårligt med drenge tidligere. Jeg vil gerne prøve om jeg kan hjælpe dig, ud fra din ting du skriver i dit brev.
Utroskab
Når man har oplevet at blive forladt til fordel for en anden, så kan man godt få følelsen ikke at være god nok. Det er også meget naturligt, som du selv skriver, at du hurtigt bliver bange for om der er en anden. Når du før har oplevet at en dreng har haft en anden, ved siden af dig, så kan det godt være svært for dig at komme til at stole på en dreng igen. Jeg tror også det er derfor du er så bange for at om ham på 19 mon har andre piger også. Jeg tænker også at du hurtigere vil komme til at føle det, fordi du har oplevet det før, så derfor er du hele tiden på vagt.
Langdistanceforhold
Du skriver at han bor i Jylland og du på Sjælland. Når I bor så langt væk fra hinanden, så kan det være endnu sværere at følge med i hinandens liv. Jeg tror også at det kan gøre dig endnu mere utryg, når du faktisk ikke ved, hvad han går og laver til hverdag. Ulempen ved langdistanceforhold er at I for det meste kun snakker i telefon sammen og ikke ses så tit. Det betyder også at man nemmere kan skjule sig overfor den anden, hvis noget ikke er som det skal være.
Det virker som om du er rigtig glad for ham du snakker med nu. Ud fra det du skriver, lyder det også som om at han er rigtig glad for dig, når han skriver søde beskeder og giver dig så meget opmærksomhed. Du skriver alligevel at du er bange for at der foregår noget i hans liv, som du ikke ved noget om. Jeg kan godt forstå, hvis du kan have den fornemmelse, når han ikke tager dig seriøst, når du spørger om der er andre piger.
To muligheder
1.Når han ikke kan tage dig seriøst, så kan det være fordi han ikke forstår, at du kan tænke han har andre. Hvis han ikke oplevet utroskab, så kan han ikke sætte dig ind, at man kan tro der er andre. Du skriver I snakker sammen hver dag, han skriver søde beskeder, han er jaloux hvis du snakker med andre osv. Når han bruger så meget tid på dig, så kunne det godt tyde på, at du faktisk er den eneste i hans liv.
2.Når han han ikke tager dig seriøst, kan det også være fordi han skjuler over noget. Jeg tænker også lidt på, hvorfor I mon har svært ved at ses? Er det fordi han ikke vil eller hvordan? Hvis nu han ikke har lyst, kan det jo godt være fordi han skjuler noget.
Dit valg
Det er svært for mig at vurderer hvordan han er, fordi jeg ikke kender ham. Grunden til at du bange anelser om ham, kan sagtens være fordi du har oplevet utroskab før og så kan du nemt komme til at mistænkeliggøre alt hvad han gør.
For at komme af med nogle af dine tanker, så synes jeg du skal prøve at fortælle ham, hvordan du egentlig har det. Du kan skrive det til ham i et brev, så kan det være han tager det mere seriøst. Du kan fortælle ham, at det er vigtigt for dig at han er ærlig, fordi du tidligere har oplevet utroskab.
Uanset hvad dine veninder siger, så handler det om, at du i sidste ende følger din mavefornemmelse. Når du før har oplevet utroskab, vil det tage tid at komme til at stole på en dreng igen. Det vigtigste er at du lytter til dig selv og mærker efter om du tror han er en fyr for dig eller ikke.
Kærlig hilsen Sine