Ligner et Gardin
brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Hej jeg har læst en masse spørgsmål og svar på jeres hjemmeside. Jeg tænkte om i ik os kunne svare på mit. Jeg er hvis jeg selv skal sige det... overdreved læske flæske fed og det ik for sjovt, men her for nogle dage siden besluttede jeg mig for at gå på slankekur, så jeg spiste ik noget hele dagen. Men da jeg vågnede imorges, var jeg stadig væk fed. Jeg er begyndt at skære i mig selv og min 2 årige søster. Jeg har gemt hende i en skuffe, håber hun har ilt nok... D: Men pointen er jeg stadigvæk er Fed. Wtf the monkey cock. Hvad skal jeg gøre???

Svar:
Hej med dig..
Jeg vil rigtig gerne svare på dit spørgsmål også..
Hvis du gerne vil tabe dig, så hjælper det ikke at holde op med at spise. I stedet, handler det om at få den rigtige mad og måske kombinerer det med noget motion. Jeg synes du skal tage fat i en voksen som kan hjælpe dig med at sammensætte en rigtig god kost, så du både får det din krop har brug for, men samtidig at den ikke får for meget sukker, fedt og andre ting som gør det svært at tabe sig.
Så det første jeg synes du skal prøve er, at tage fat i dine forældre og fortælle dem at du synes du er for tyk og hvis de usikker på hvad du skal gøre, så synes jeg du skal snakke enten med sundhedsplejersken eller din læge. På den måde får du de bedste råd til hvordan du kan sammensætte kost og motion, så det passer til dig. Du kan også tjekke de 8 kostråd, det giver lige en fornemmelse af hvad der er sundt og en god måde at have en sund krop.
Du må ikke skære i din søster eller putte hende ned i en skuffe. Det er faktisk ulovligt og synd for din søster. Du fortæller også at du skærer i dig selv, og ud fra det du skriver, så tror jeg du har brug for hjælp til at klare det du synes er svært.
Og den hjælp kan du få. Du har skrevet herind i brevkassen og du er velkommen til at gøre det igen, hvor du måske prøver at fortælle lidt mere om det du går og tænker på. Du kan også kigge forbi chatten, hvor du anonymt kan chatte med en voksen.
Udover de muligheder, så husk på at der altid er andre voksne også...det kunne være din lærer, din læge, eller måske kender du en i din familie som du godt kan lide.
Jeg håber du griber mulighederne og får fortalt lidt mere og på den måde får den hjælp du har brug for.
Venlig hilsen
Erroll